خیراله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: راهآهن یزد-اقلید، رشت-کاسپین-انزلی، راهآهن بستانآباد تبریز، راهآهن کردستان و راهآهن میانه اردبیل از جمله طرحها و پروژههای ریلی اولویتدار در سال ۱۴۰۰ هستند که با بهرهبرداری از این خطوط سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل میشوند.
وی افزود: راهآهن یزد-اقلید طولانیترین خط ریلی به طول ۲۷۱ کیلومتر بوده که هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی دارد و امیدواریم تا پایان بهار امسال به بهرهبرداری برسد. این خط ریلی در واقع یک مسیر شرقی-غربی بوده و استان فارس را به یزد و نهایتا خراسان رضوی متصل میکنند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: از سوی دیگر نیز بخش زیادی از معادن را پوشش خواهد داد. این خط ریلی پس از افتتاح جا به جا کننده حجم بالایی مسافر و بار در کشور خواهد شد.
خادمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از پروژههای اولویتدار ریلی راهآهن رشت-کاسپین-انزلی است که امیدواریم هر چه سریعتر این خط ریلی نیز به بهرهبرداری برسد، ادامه داد: راه آهن بستانآباد-تبریز، راه آهن کردستان و راهآهن میانه-اردبیل از دیگر خطوط ریلی اولویتدار در سال ۱۴۰۰ است که در مراحل خوبی از نظر پیشرفت فیزیکی قرار داشته و امیدواریم هر چه سریعتر در سال جاری به بهرهبرداری برسند تا سه مرکز استان دیگر از این طریق به شبکه ریلی متصل شوند.
انتهای پیام
اتصال سه استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۰
معاون وزیر راه و شهرسازی از اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این پروژهها جزو طرحهای اولویتدار در سال جاری هستند که به زودی به بهرهبرداری خواهند رسید.
قلم | qalamna.ir :