stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 359265
  • 07 اردیبهشت 1400 - 6:37
1

ادامه پیگیری دانشجویان درباره واکسن کرونای شهردار اصفهان

ادامه پیگیری دانشجویان درباره واکسن کرونای شهردار اصفهان

ایسنا/اصفهان با ادامه حرف و حدیث ها بر سر قرار گرفتن نام شهردار اصفهان در لیست دریافت کنندگان واکسن کرونا، امروز تعدادی از دانشجویان اصفهانی در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان تجمع کرده و خواستار ورود دادستان به این موضوع شدند.

قلم | qalamna.ir :

ماجرا از آنجا آغاز شد که روز دوم اردیبهشت ماه خبر تزریق واکسن کرونا به شهردار اصفهان در شبکه های اجتماعی استان منتشر شد. در پی انتشار اخباری مبنی بر تزریق واکسن کرونا به شهردار اصفهان، مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان این موضوع را رد کرد و گفت شهردار اصفهان هنوز واکسن کرونا را استفاده نکرده و تنها نیروهای عملیاتی شهرداری واکسینه شده‌اند.

همچنین منصور کندری، رئیس بیمارستان خصوصی میلاد که نام شهردار اصفهان را در لیست واجدین شرایط واکسن رد کرده بود اعلام کرد: دو هفته پیش که شهردار اصفهان به دلیل مشکلات کلیوی و قلبی به بیمارستان مراجعه کرد و بستری شد، در حال واکسیناسیون پرسنل خود بودیم که با توجه به اضافه آمدن تعدادی واکسن در آخر وقت که باید امحا می‌شد به شهردار پیشنهاد دادیم که برای واکسیناسیون ثبت نام کنند. نام شهردار اصفهان در لیست سامانه سیب ثبت شد، اما شهردار اصفهان پس از مشورت با پزشک معالج از دریافت واکسن منصرف شد.
در واکنش به حواشی به وجود آمده، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که نام و شماره ملی شهردار اصفهان به عنوان دریافت‌کننده واکسن در بین کارکنان یکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر اصفهان در سامانه سیب ثبت و خطای مسئول فنی در معرفی نامبرده و تسلیم مشخصات و شماره ملی برای ثبت در سامانه مشخص شد.

پس از اظهارنظرهای مختلف مسئولان، شهردار اصفهان شخصا هیچ واکنشی نسبت به تزریق واکسن کرونا یا رد این موضوع نشان نداد، اما حرف و حدیث ها در این باره ادامه دارد.
امروز و همزمان با سفر وزیر بهداشت به اصفهان، تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان در اعتراض به اینکه نام شهردار اصفهان در لیست دریافت کنندگان واکسن کرونا قرار گرفته، در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان تجمع اعتراضی برپا کردند.
این دانشجویان در تجمع ظهر امروز (دوشنبه_۶ اردیبهشت) که بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان آن را برنامه ریزی کرده بود پلاکاردهایی در دست داشتند و بر رعایت عدالت در واکسیناسیون، شفافیت، مبارزه با رانت و واکسن خواری و حمایت از اقشار آسیب پذیری همچون پاکبانان تاکید داشتند.
روز گذشته نیز دانشجویان در نامه‌ای به دادستان اصفهان پیگیری قضایی و شفافیت در خصوص وضعیت واکسن زدن شهردار اصفهان را خواستار شدند.

امروز و در حاشیه سفر وزیر بهداشت به اصفهان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به  خبرنگار گفت: ما به نهادها، ارگان ها، سازمان ها، موسسات و انجمن هایی که نمایندگی کرده و به ما لیست می دادند اعتماد کردیم اما بعضی ممکن است تخلفی کرده باشند و سهمیه واکسن گروه های هدف را به افراد دیگر تزریق کنند. این افراد قطعا به دستگاه قضایی ارجاع می شوند یا دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند ورود کند که در برخی شهرها ورود کرده است. البته با افرادی که درگیر موضوع هستند و ناظران در نظام سلامت هم متاسفانه مجبوریم برخورد کنیم تا از این اقدام پیشگیری کنیم.
شهردار اصفهان اما روز گذشته به منظور اعلام برنامه های هفته فرهنگی اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر حضور یافت، و بار دیگر بر شعار بی اعتنایی به حواشی تاکید کرد و هیچ گونه واکنش صریح و شفافی نسبت به تزریق واکسن و یا تخلف احتمالی صورت گرفته برای درج نام و مشخصات خود در لیست دریافت کنندگان واکسن نشان نداد.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.