stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
  • کد خبر : 360258
  • 09 اردیبهشت 1400 - 11:20
1

بررسی ۵ راز راه اندازی شغل طلا فروشی

قلم | qalamna.ir :
طلا فروشی از آن دسته شغل‌هایی است که هر فرد ممکن است در طول عمر خود برای یک بار هم که شده به آن فکر کرده باشد. خرید سرویس طلا زنانه به خودی خود جذاب است و شغل طلا فروشی هم یکی از شغل‌هایی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب و منحصر به فرد و در عین حال سودآور باشد.
قصد ما از نوشتن این مطلب این است که کسانی که تمایل به یادگیری فوت و فن طلا فروشی دارند و یا دوست دارند در آینده برای خود یک طلافروشی دست و پا کنند به طور کامل با زیر و بم آموزش طلا و آموزش طلا فروشی آشنا شوند و این مطلب برای یادگیری و افزایش مهارت‌هایشان مفید باشد.

آیا برای درآمدزایی می‌توان مانند گذشته روی شغل طلا فروشی حساب کرد؟
واقعیت این است که طلا چیزی نیست که در هیچ دورانی از ارزش آن کم شود. با اینکه طلا فروشی در سراسر ایران به تعداد زیاد و به وفور یافت می‌شود؛ اما با برخی راهکارها می‌توانید طلافروشی خود را خاص و ویژه جلوه بدهید. توجه به سلیقه مشتری در درجه اول اهمیت قرار دارد. با گذشت زمان سلیقه افراد هم تغییر کرده است و تمایل دارند طلاهایی بخرند که خاص و ویژه باشد و  یکی از نکاتی که برای آموزش کار در طلا فروشی به شما می‌آموزیم این است که حتما درصدی از طلاهای گالری خود را به به مواردی اختصاص دهید که مخصوص سخت پسندان است. همین امر باعث می‌شود که شما پاسخگوی تمامی ‌سلایق و سبک‌ها باشید و اسم طلافروشی شما دهان به دهان بچرخد.
از دیگر مواردی که باید به آن اهمیت دهید نحوه ارتباط برقرار کردن با مشتری است. باید بتوانید به خوبی با او ارتباط بگیرید و با شناختن سلایق مشتری و ارزیابی خواسته‌هایش بتوانید بر اساس بودجه ای که دارد بهترین طلا را برای خرید به او پیشنهاد دهید و در آینده او را به یک مشتری ثابت تبدیل کنید.
 
قدم اول در راه تاسیس طلافروشی
طلافروشی شغلی نیست که بخواهید بدون هیچ زمینه و دانشی وارد آن شوید. یا باید سال‌ها شاگرد یک طلافروش باشید تا بتوانید به طور کامل با فوت و فن آن آشنا شوید و یا در دوره‌های آموزش طلا فروشی و آموزش طلا فروش شرکت کنید تا با اطلاعات کافی وارد آن شوید و ضرر نبینید. شغل طلا فروشی در عین حال که بسیار جذاب و خاص است نکات ظریف و حساسی دارد که اگر آن‌ها را ندانید حتما به دردسر خواهید افتاد و یا دچار ضررهای آنچنانی خواهید شد که تا سال‌ها نمی‌توانید آن را جیران کنید. پیش از تاسیس طلافروشی باید یک سری مراحل رسمی ‌و قانونی را طی کنید و سپس اقدام کنید. مواردی از قبیل تهیه جواز کسب، پرداخت حق عضویت در اتحادیه طلافروشان، تعیین سرمایه و خرید طلا و بسیاری از موارد دیگر که در آینده به طور کامل با تمامی‌آن‌ها آشنا خواهید شد.

اهمیت یادگیری محاسبه قیمت طلا برای یک طلافروش

شما به عنوان یک طلافروش باید بتوانید طلا را وزن کنید و قیمت آن را به خوبی محاسبه کنید. نیاز نیست ریاضیات قوی داشته باشید. یک ماشین حساب ساده می‌تواند تمام نیاز شما را برای کار در طلافروشی برطرف کند. اما باید در این زمینه دانش کافی داشته باشید و بی گدار به آب نزنید که ممکن است سرتان کلاه برود. باید یاد گیرید قیمت طلای فابریک و طلای دست دوم چگونه محاسبه می‌شود و در واقع تمام ساعات کاری شما با همین محاسبات می‌گذرد.
 در این برهه زمانی قیمت طلا در ثانیه متغیر است و مثل گذشته نیست که ممکن بود قیمت طلا تا ماه‌ها تغییر نکند. باید اطلاع لحظه ای از انواع طلای ۱۸ و ۲۴ عیار و نو و دست دوم داشته باشید تا بتوانید قیمت را در لحظه به مشتری ارائه دهید. وجود اختلاف در تعیین قیمت طلا ممکن است مشکلات مالی بسیاری برایتان ایجاد کند. این محاسبه یک فرمول کلی دارد اما با استفاده از روش‌های متفاوتی محاسبه می‌شود و در نهایت نتیجه یکسان خواهد بود. تمام دانش‌های مورد نیاز برای شغل طلافروشی را در دوره آموزش حسابداری طلا فروشی یاد خواهید گرفت.

مهم ترین فاکتورهایی که باید برای محاسبه قیمت طلا بدانید

•    وزن و قیمت طلا: وزن کشی طلا باید به طور دقیق انجام شود. قیمت طلا به گرم محاسبه می‌شود که باید به طور لحظه ای از آن آگاه باشید.
•    اجرت طلا فروش: اجرت طلافروشی توسط اتحادیه طلافروشان تعیین می‌شود. این عدد بین ۵ تا ۷ درصد محاسبه می‌شود که با توجه به مقدار طلا به قیمت آن افزوده شده و از مشتری دریافت می‌شود. در دوره آموزش فروش طلا و جواهر خواهید فهمید که همین اجرت تنها سود طلافروش خواهد بود. هرچه طلایی که می‌فروشید وزن بیشتری داشته باشد سود بیشتری کسب خواهید کرد.
•    اجرت ساخت: اجرت ساخت سودی است که به سازنده طلا تعلق می‌گیرد و محسابه آن دشوار است و با توجه به وزن طلا و نوع طلایی که مشتری انتخاب کرده است محاسبه می‌شود. به طور مثال هنگام خرید دستبند طلا زنانه طلاهایی که در آن‌ها از سنگ‌های زینتی و یا نگین استفاده شده است اجرت بالاتری دارند. در واقع هرچه طلایی که مشتری انتخاب می‌کند ساخت دشوارتری داشته باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود. اجرت ساخت یا به مقدار یک مبلغ به قیمت اضافه می‌شود و یا به صورت درصدی به آن افزوده می‌شود. گاهی هم در برخی طلاها هم اجرت ساخت درصدی و هم مبلغی به قیمت آن‌ها افزوده خواهد شد.

دوره‌های آموزشی طلا فروشی
در دوره‌های آموزش طلا فروشی خانه طلا به خوبی و به طور کامل با تمامی‌ مراحل تاسیس طلافروشی و محاسبات مورد نیاز برای کار در طلافروشی آشنا خواهید شد. دوره آموزش راه اندازی شغل طلا فروشی به شما کمک می‌کنند تا در کار خود موفق باشید و به یکی از طلافروشی‌های سرشناس تبدیل شوید و بتوانید بیشترین بازدهی و سود را در شغل خود داشته باشید. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات کامل در زمینه دوره‌های آموزشی می‌توانید به آدرس سایت گلد‌هاوس goldhouse3.com مراجعه بفرمایید.
 
 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.