stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 360744
  • 10 اردیبهشت 1400 - 16:45
1
استاندار هرمزگان:

خلیج فارس همواره برای ایرانیان مایه غرور و افتخار بوده است

خلیج فارس همواره برای ایرانیان مایه غرور و افتخار بوده است
هرمزگان-استاندار هرمزگان با صدور پیامی، فرارسیدن دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را به ملت شریف ایران اسلامی، به خصوص مردم نجیب و ساحل نشین استان هرمزگان به عنوان حافظان و مدافعان آب های نیلگون خلیج فارس، تبریک گفت.
قلم | qalamna.ir :

دکتر فریدون همتی در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین آبراه ها و مناطق استراتژیک در سطح جهان، همواره برای ایرانیان مایه غرور و افتخار بوده است و مردم ایران در طول تاریخ پر افتخار خود، هزاران سال است که در کنار آب های نیلگون خلیج فارس زندگی کرده و از مواهب بیکران خلیج فارس بهره‌مند شده‌اند.

خلیج فارس علاوه بر داشتن منابع عظیم انرژی و اهمیت اقتصادی، از تاریخ و فرهنگی کهن و منحصر بفرد برخوردار است که این فرهنگ را می توان در مردمانی که در کنار آن می زیسته اند، مشاهده کرد.

هویت فرهنگی و هنری کم نظیر مناطق همجوار با خلیج فارس، مقوله ای است که باید در حفظ و ترویج آن کوشا باشیم تا نسل در نسل این فرهنگ کهن منتقل شود.

اسناد محکم تاریخی و نقشه های کهن جغرافیایی بر اصالت نام خلیج فارس تاکید دارند و باید همواره مدافع این نام با اصالت باشیم.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار به حراست و پاسداری از مرزهای آبی کشورمان در خلیج فارس پرداخته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

استان هرمزگان با قرار گرفتن در کنار سواحل زیبای خلیج فارس و منطقه استراتژیک تنگه هرمز، استان محوری کشور در ارتباط با خلیج فارس محسوب می‌شود و مردم این استان که به حافظان خلیج فارس مشهورند، در طول سالیان متمادی از طریق خلیج فارس به کسب روزی حلال پرداخته و مبلغان فرهنگ اصیل این منطقه بوده اند.

اینجانب فرارسیدن دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را به تمامی هموطنان و به خصوص مردم نجیب، شریف و ساحل نشین استان هرمزگان تبریک عرض می نمایم و تاکید دارم که ما مسئولان و مردم استان هرمزگان وظیفه ای مهم در دفاع از فرهنگ و اصالت خلیج فارس و همچنین حفظ محیط زیست این دریای بیکران بر عهده داریم که باید به خوبی آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.