stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 36253
  • 28 اسفند 1398 - 12:53
6
عمده‌ترین راه انتقال این ویروس از طریق قطرات تنفسی است

آیا ویروس کرونا در هوا می‌ماند؟

آیا ویروس کرونا در هوا می‌ماند؟
یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: انتقال ویروس از طریق هوا، راه شایع انتقال نیست اما اگر فرد مبتلا به کروناویروس در اتاقی حضور داشته باشد و عطسه و سرفه کند، ممکن است هوا هم آلوده شود.
قلم | qalamna.ir :

 دکتر محمد علوی در خصوص احتمال ماندگاری ویروس کرونا در هوا، بیان کرد: دانسته‌های ما در مورد ویروس کرونا در مقابل نادانسته‌ها بسیار بسیار ناچیز است اما طبق دانسته‌های‌مان، عمده‌ترین راه انتقال این ویروس از طریق قطرات تنفسی است.

وی افزود: ممکن است دست‌های افرادی که این ترشحات را دارند نیز آلوده باشد و با برخورد دست‌های‌شان به صفحه موبایل، میز، آسانسور و هرگونه سطحی، آلودگی منتقل شود بنابراین دست زدن به اشیای آلوده نیز باعث انتقال ویروس می‌شود.

علوی بیان کرد: انتقال ویروس از طریق هوا، راه شایع انتقال نیست اما اگر فرد مبتلا به کروناویروس در اتاقی حضور داشته باشد و عطسه و سرفه کند، ممکن است هوا هم آلوده شود. همچنین در اماکن شلوغ مانند فروشگاه‌ها، اماکن زیارتی، مراسم و اماکنی که تجمع در آنجا وجود داشته باشد، به دلیل اینکه انسان‌ها سینه به سینه و در کنار هم هستند، هوا آلوده است. توصیه ما این است که کسی وارد تجمعات نشود اما اگر وارد شد، حتما از ماسک استفاده کند.

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به طور عمده در اجتماعات و جامعه ما این ویروس بیشتر از طریق ترشحات تنفسی مثل سرفه و عطسه منتقل می‌شود که توصیه‌های پیشگیرانه مرتبا در این زمینه اطلاع‌رسانی شده است.

هشتگ: , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.