stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 36259
  • 28 اسفند 1398 - 13:48
1
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مطرح کرد:

مبارزه با فساد اولویت دادگستری است

مبارزه با فساد اولویت دادگستری است
رئیس کل دادگستری کرمانشاه از مبارزه با فساد بعنوان اولویت مهم دستگاه قضایی در استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، دکتر پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه دادستان قدیم و جدید کرمانشاه ضمن تقدیر از زحمات محمد حسین صادقی دادستان پیشین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تمامیت نظام جز با کمال و تمامیت قوه قضاییه تحقق پیدا نخواهد کرد اظهار کرد: اگر نظام بخواهد موفق باشد باید قوه قضاییه علمی و مبتنی بر کار کارشناسی باشد و مبنای اداره کشور راه قانون است.

وی افزود: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب امروزه دستگاه قضایی باید خود را با اقتضاعات گام دوم انقلاب همگام کند و تلاش می کنیم که بخش قضایی ارتقا یابد و در این زمینه چند شاخص برای تحول این سند در نظر گرفته ایم.

رئیس کل دادگستری بیان داشت: دادگستری استان در ۶ ماه گذشته با توجه به استنادات آماری توانسته موفقیت های خوبی کسب کند و مهمترین برنامه ای که به دنبال آن هستیم کاهش ورودی پرونده های ارجاعی است که با رعایت کیفیت و با مدیریت اختلافات گذشته می توانیم به این مهم برسیم.

دکتر توسلی زاده تصریح کرد: در بحث پرونده های معوق هم در مدت دو ماه بیش از ۱۸ هزار پرونده تعیین تکلیف شده است.

مقام ارشد قضایی استان جرائم خاص را الویت مهم دادگستری دانست و گفت: ستاد جرائم خاص را در سال جدید راه اندازی خواهیم کرد و به جنگ کسانی میرویم که مرتکب جرائم خاص می شوند و هیچ ترحمی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی درخصوص کاهش جمعیت کیفری نیز اظهار داشت: اعتقاد ما این است که باید از زندان و برخوردهای کیفری اجتناب کنیم و تلاش می کنیم از ظرفیت همه نهادها برای برطرف کردن اختلافات استفاده کنیم و هر چه اختلافات مردم کم شود مدیریت آسانی خواهد داشت.

توسلی زاده همچنین مبارزه با فساد را الویت دیگر دادگستری دانست و افزود :در بحث احقاق حقوق عامه هم همه تلاش خود را خواهیم کرد که به توقعات مردم پاسخ قانونی بدهیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: بهترین شرایط مدیریتی در استان وجود دارد و در بحث مدیریت ویروس کرونا در هیچ استانی به اندازه کرمانشاه هماهنگی وجود نداشته و در این زمینه دستگاههای حکومتی باید باهم هماهنگ باشند و برای این وظایف تلاش خواهیم کرد.

توسلی زاده در پایان از زحمات دکتر صادقی دادستان پیشین کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: در این مدت تلاش و انسجام بخشی دکتر صادقی قابل تقدیر است و دکتر کرمی هم نیروی خوب و اهل تعامل و برنامه ریزی است که امیدواریم در این مسئولیت موفق باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.