stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 362709
  • 17 اردیبهشت 1400 - 22:48
2
در نشست تصمیم مطرح شد؛

زیارت و گردشگری پیشران توسعه در مشهد/مدیریت شهری در خلق برند مشهد موفق نبوده است

زیارت و گردشگری پیشران توسعه در مشهد/مدیریت شهری در خلق برند مشهد موفق نبوده است
خراسان رضوی- مدیریت شهری از نظر قانونی وظیفه روشن و مستقیمی در رابطه با گردشگری ندارد، اما از ظرفیت و توانمندی بالایی در زمینه توسعه پایدار گردشگری شهری برخوردار است.
قلم | qalamna.ir :

نشست تصمیم با محوریت مدیریت شهری و گردشگری در محل دفتر روزنامه آسیا در مشهد برگزار شد، یوسفی استاد دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست با بیان اینکه زیارت و گردشگری در مشهد پیشران توسعه است اظهار کرد: مجموع بناها و فضاهایی که مصرف می شود در حول و حوش گردشگری است.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات شورا متذکر شد: انتخابات می تواند به بهبود شرایط کمک کند همچنین ا نتخاب بدون مطالعه می تواند با شهر لطمه بزند.

یوسفی خاطر نشان کرد: شورا ، شورای شهر است اما با یک مسئله حاکمیتی طرف است. سالهاست سمینارهای متفاوتی با عنوان مدیریت شهری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: موانع قانونی زیادی وجود دارد که شورا ، شورای شهر باشد نه شورای شهرداری اما متاسفانه شورا قلمرو اش در قلمرو شهرداری قرار گرفته است. مردم خیلی تفکیکی بین شورا و شهرداری قائل نیستند.

 

انتخابات یک رکن اساسی در دموکراسی است

مجید فرقانی سخنگوی دفاتر خدمات گردشگری استان خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست بیان کرد: انتخابات یک رکن اساسی در دموکراسی است . مفهوم آن این است که همه در حاکمیت باید سهیم باشند.این احساس سهیم بودن ما را به سمت مشارکت می کشاند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مدیریت شهری، اظهار کرد: مدیریت یک واژه مدرن است و ما نمی توانیم مدیریت مدرن را کنار یک واژه کدخدا منشی بدانیم. قراردادن واژه کدخدا منشی حرف درستی نیست چرا که به یک واژه مدرن رسیدیم و باید کار کرد.

فرقانی با اشاره به وضعیت گردشگری در مشهد، افزود: متاسفانه همه دستگاه های مختلف در کنار دستگاه های خودشان  یک واحد گردشگری وارد کردند. وظیفه گردشگری وظیفه وزارت گردشگری است بنابراین سازمانی مانند شهرداری درست نیست واحد گردشگری شود. 

سخنگوی دفاتر خدمات گردشگری استان خراسان رضوی با انتقاد از ورود سایر سازمانها و نهادهای دولتی به بحث گردشگری اظهار کرد: متاسفانه مدیریت گردشگری در خراسان و به ویژه در مشهد همه سازمانهای دولتی یک واحد گردشگری هم ساختند و دارند اجاره می دهند. مفهومی ندارد سازمانهای دولتی وارد مفهوم گردشگری شود.
.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.