stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 36279
  • 28 اسفند 1398 - 14:27
3
دادستان کرمانشاه مطرح کرد:

با مخلین نظم و امنیت عمومی صریح و قاطع برخورد می‌کنیم

با مخلین نظم و امنیت عمومی صریح و قاطع برخورد می‌کنیم
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه برخورد صریح، قاطع و سریع با مخلین نظم و امنیت را خط قرمز دادسرای استان اعلام کرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، شهرام کرمی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان قدیم و جدید مرکز استان کرمانشاه که با حضور مسئولان استانی برگزار شد به تشریح اولویت‌های پیش روی خود در دادسرای استان پرداخت و اظهار کرد: در شرایط کنونی دادسرای استان با چهار چالش و مشکل مواجه است که برای رفع آنها با برنامه پیش خواهیم رفت.

دادستان جدید کرمانشاه آمار بالای پرونده‌های ورودی به دادسرا را از جمله این چالش‌ها برشمرد و گفت: تلاش می‌شود با کمک نهادهای سازشی بتوانیم برنامه های پیشگیرانه ای را در این زمینه بین مردم اجرا کنیم.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به پرونده‌های معوق و رسوب شده در دادسرا، عنوان کرد: این مسئله به یکی از دغدغه‌های مسئولان دستگاه قضا در کشور تبدیل شده که باید برای حل آن تسریعی در رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشیم.

کرمی کاستن از تعداد پرونده‌های موجود در اجرای احکام کیفری و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که برای رسیدگی و رفع آنها برنامه‌هایی خواهد داشت.

این مسئول اضافه کرد: مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه همواره به “حبس زدایی” تاکید دارند، لذا ما نیز در دادسرای استان باید این ذهنیت را در خود ایجاد کنیم که مجازات وظیفه دادسرا نیست، بلکه وظیفه دادگاه است.

وی تاکید کرد: سعی خواهیم کرد تا در دادسرای استان از ابزار بازداشت برای مجازات افراد استفاده نکنیم و اگر هم قراری صادر می‌شود، منجر به بازداشت نشود، مگر در جرائم مهم که می‌تواند منجر به قرار بازداشت موقت شود.

دادستان کرمانشاه در ادامه خط قرمز دادسرای کرمانشاه را برخورد صریح، قاطع و سریع با مخلین نظم و امنیت عمومی در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره اعلام کرد و گفت: در راه مبارزه با مخلین امنیت، دادسرا تنها نیست و از همکاری و همراهی ضابطین دستگاه قضایی استفاده خواهیم کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: هرچند که تعامل خوبی با ضابطین دستگاه قضایی خواهیم داشت، اما استقلال دستگاه قضا را اولویت خود می‌دانیم و این اصل را در صدور رای، تعیین و صدور مجازات حفظ می‌کنیم.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.