stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 363314
  • 19 اردیبهشت 1400 - 16:13
1

تعداد مراجعان سرپایی مراکز منتخب کرونا در مشهد کاهش یافت

تعداد مراجعان سرپایی مراکز منتخب کرونا در مشهد کاهش یافت
خراسان رضوی- قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش پنج هزار و ۵۰۰ نفری تعداد مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سیدکاظم فرهمند، قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تعداد مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی هفته سوم اردیبهشت ماه ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر بوده است که این تعداد در هفته آخر فروردین ماه امسال ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر بود.

وی افزود: هم اکنون ۴۰ مرکز جامع خدمات سلامت منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه فعال است که در این مراکز بیماران سرپایی با علائم مشکوک به کرونا تحت درمان و مراقبت قرار گرفته و از آنان آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همه آمار و ارقام حاکی از آن است که در روزهای اخیر تعداد بستری‌ شدگان کرونایی در شهرهای مختلف خراسان رضوی از جمله مشهد کاهش یافته که نویدبخش روزهای خوب است اما نباید غافل شویم تا گرفتار موج بعدی گردیم.

فرهمند گفت: وضعیت کنونی مشهد از نظر همه‌گیری کرونا به حالت ثبات رسیده و با تداوم همکاری مردم با خادمان حوزه سلامت می‌توانیم ضمن خروج کامل از موج چهارم شیوع کرونا به وضعیت پایدار برسیم.

وی افزود: در موج چهارم شیوع کرونا طبق تجربیات کسب شده برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای خدمت‌رسانی به‌موقع به بیماران در سطوح مختلف انجام شد و مدیریت وضعیت کنونی و عدم بازگشت به وضعیت بحرانی نیازمند تدابیر جدی‌تر است.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر ممنوعیت سفرها در تعطیلات عید سعید فطر ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا تردد در تمامی جاده‌ها از ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع خواهد بود و این ممنوعیت شامل تمامی شهرها بوده و رنگ‌بندی‌های کرونایی در آن لحاظ نشده است.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.