stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 36333
  • 29 اسفند 1398 - 12:41
2
طی گفت و گویی مطرح شد:

از فروش میلیاردی سینما آزادی تا جشنوار فجر ۹۸ و ساخت پردیس پیروزی در سال ۹۹

از فروش میلیاردی سینما آزادی تا جشنوار فجر ۹۸ و ساخت پردیس پیروزی در سال ۹۹
سرپرست امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه از میلیاردی شدن سینما آزادی در سال 98 خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

محمد جواد کنجوری در گفت و گو با خبرنگار قلم اظهار داشت: بسیاری از سینماهای کشور با چند سالن میلیاردی شدند اما سینما آزادی کرمانشاه تنها سینمایی در غرب کشور است که توانست در سال ۹۸ به یک میلیارد تومان فروش دست پیدا کند.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه، از افزایش ۳۷ درصدی مخاطب در سینما آزادی خبر داد و افزود: پرفروش‌ترین فیلم امسال «مطرب» بود که ۱۶۰ میلیون تومان فروش داشت.

وی به جشنواره فیلم فجر نیز اشاره کرد و گفت: ۱۴ فیلم شامل فیلم‌های «مردن در آب مطهر، سینما شهر قصه، بی‌صدا حلزون،خون شد، ابر بارانش گرفت، درخت گردو، آبادان یازده ۶۰، تومان، پدران، خروج، شنای پروانه، پوست، تعارض و عامه‌پسند» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و هفتمین جشنواره فجر کرمانشاه طی هفت روز در ۲ سینمای آزادی و فرهنگ کرمانشاه به اکران درآمد.

کنجوری با بیان اینکه بهای بلیت سینما در جشنواره فجر ۱۰ هزار تومان بود است، بیان کرد: طی این مدت سینما آزادی با اکران ۱۳ عنوان فیلم با استقبال یک‌هزار و ۹۱۳ نفر، ۱۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان فروش داشت.

این مسوول پرفروش‌ترین فیلمی که در سینما آزادی اکران شد را به مبلغ ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان از آن «درخت گردو» دانست و گفت: ۳۷۸ نفر در سینما آزادی به تماشای این فیلم نشستند.

کنجوری «شنای پروانه» با ۳۵۸ نفر مخاطب و فروش ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و «خروج» با ۳۲۹ مخاطب و فروش ۳ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان را در رده‌های دوم و سوم از لحاظ فروش اعلام کرد و افزود: کم‌فروش‌ترین فیلم نیز به مبلغ ۱۶۰ هزار تومان با ۱۶ نفر مخاطب به فیلم «پدران» اختصاص یافت.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره با ساخت پردیس سینمایی پیروزی خاطرنشان کرد: این سینما که متعلق به حوزه هنری بوده در حال حاضر زمینی خالی است که کلنگ احداث آن سال ۱۳۹۹ خورده می‌شود.

وی اظهار کرد: این پردیس قرار است در ۸ طبقه در قالب یک مال تجاری فرهنگی احداث و با ۷ سالن سینما که طبقه آخر سالن روباز چهار فصل است تا پایان ۱۴۰۰ آماده بهره برداری شود و سیاست سینما به سمت ایجاد پردیس‌های کوچک است که با سلیقه مخاطب همخوانی بیبشتری دارد.

کنجوری افزود: سینما آزادی نیز با یک سالن ۵۰۰ نفره در طرح تحول عمرانی و به‌سازی موسسه بهمن سبز در حال تبدیل به سه سالن مجهز و مدرن vip ۲۰ نفره است.

این مسئول وجود سینما در شهرستان‌های استان کرمانشاه را ضروری دانست و تصریح کرد: حوزه هنری و موسسه «بهمن سبز» با حمایت و همراهی مدیران استان، این آمادگی را دارد تا اماکن بلا استفاده در شهرستان‌ها را تبدیل به سینما کند.‌ 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.