stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 363642
  • 20 اردیبهشت 1400 - 14:20
0

پرسپولیس_سپاهان؛ خاطیان حاشیه های الکلاسیکوی ایران!

پرسپولیس_سپاهان؛ خاطیان حاشیه های الکلاسیکوی ایران!
اصفهان_ بازی حساس پرسپولیس و سپاهان بار دیگر با حواشی بی پایان خود در اصفهان برگزار شد، مصافی که می‌توان به عنوان پرحاشیه‌ترین بازی لیگ برتر در بیرون و درون زمین شناخته شود.
قلم | qalamna.ir :

مصاف پرسپولیس و سپاهان ملقب به الکلاسیکوی ایران همیشه آبستن حواشی زیادی بوده است از آب معدنی‌های بحث برانگیز فولاد شهر تا مصاف قهرمانی لیگ گذشته که سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.

ماجرای حواشی این بازی با زمان برگزاری بازی آغاز شد و جایی که سرخ‌پوشان درخواست تعویق بازی از روز جمعه را داشتند و باشگاه سپاهان تلویحاً با این درخواست مخالفت کرد مخالفتی که البته به کرسی ننشست تا سرانجام بازی با دو روز تعویق در روز یکشنبه _ ۱۹ اردیبهشت _ برگزار شود.

تجمع هواداران سپاهان رو به روی هتل این تیم اتفاقی ست که بارها رخ داده است و محرم نویدکیا صراحتاً مخالفت خود را با آن اعلام کرده است اما روز گذشته یک اتفاق جدید افتاد، تجمع تعدادی هوادار رو به روی هتل پرسپولیس در اصفهان رخدادی که یحیی گل محمدی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی به شدت به آن اعتراض کرد.

بخشی از این اعتراضات را می‌توان در حواشی قبل از سفر پرسپولیس به اصفهان نیز واکاوی کرد جایی که کانال خبری فوتبال برتر در کانال خود در یکی از پیام‌رسان ها مدعی شد پرسپولیس در سفر به اصفهان با خود آب معدنی به همراه می‌برد موضوعی که طبیعتاً با تکذیب خبر توسط پیروانی همراه بود.

«بارها گفته‌ام و نمی‌دانم چگونه باید این مشکل را حل کرد. امروز ۷۰ دقیقه در راه بودیم. این موضوع برای تیم خیلی سخت است. نمی‌دانم چگونه باید از هواداران خواهش کنم که شرایط را برای ما بهتر کنند. آنها دوست دارند تیم را ببینند و ابراز احساسات کنند که البته حق هم دارند، اما محدودیت‌هایی برای حضور آنها در ورزشگاه وجود دارد. طی کردن مسیر ۲۰ دقیقه‌ای در مدت ۷۰ دقیقه برای ما سخت است. از هواداران خواهش می‌کنم مقابل هتل ابراز احساسات کنند و اجازه دهند اتوبوس زودتر به ورزشگاه برسد..»

تأمین امنیت کامل برگزاری بازی سپاهان – پرسپولیس

اینها نیز بخشی از صحبت‌های نویدکیا در نکوهش تجمعات هواداران سپاهان بود؛ حواشی که سرهنگ جواد درستکار، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در خصوص آن می‌گوید: پلیس استان با توجه به اهمیت این بازی برای دو تیم، تدابیر امنیتی و ترافیکی لازم را برای اعزام تیم‌ها به محل برگزاری مسابقه از فرودگاه به هتل و از هتل به ورزشگاه و بالعکس و تأمین امنیت در هتل محل اقامت بدون هیچ مشکلی ایجاد کرد.

وی اضافه می‌کند: نیروهای یگان ویژه، یگان امداد پلیس اصفهان و پلیس راهور استان تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش تیم‌ها و هواداران و بدرقه اتوبوس انتقال دهنده بازیکنان به ورزشگاه نقش جهان به کار بستند تا از وقوع هر گونه ناامنی و درگیری بین بازیکنان و هواداران جلوگیری و تیم‌ها بدون هیچ مشکلی تا فرودگاه بدرقه شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان می‌کند: تأمین امنیت بازیکنان و جلوگیری از ایجاد تنش بین هواداران از برنامه‌های نیروی انتظامی است که با برنامه‌ریزی دقیق و استقرار اکیپ‌های انتظامی در هتل‌های اختصاصی تیم‌ها زمینه برگزاری یک مسابقه جوانمردانه با تعامل و مشارکت هواداران باشگاههای ۲ تیم و بازیکنان فراهم می‌کنند.

با وجود همه این مشکلات سوت آغاز حساس‌ترین بازی نیم فصل دوم لیگ برتر از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه به صدا درآمد مصافی نفس گیر که تحت فشار جدید بازی خالی از تنش نیز نبود و داوری بحث برانگیز در هر دو نیمه کادر دو تیم را به مرز انفجار رساند.

سرخ‌پوشان دقایق پایانی را با چاشنی عصبانیت به پایان بردند

گل دقایق پایانی محبی به پرسپولیس بار دیگر کادر فنی دو تیم را دچار التهاب کرد، فشار بازی از یک سو و تعویض پیروزی با تساوی موجب شد سرخ‌پوشان دقایق پایانی را با چاشنی عصبانیت به پایان ببرند.

همه حواشی یکسو و انگار سوت پایان بازی پرده جدیدی از آشوب‌ها در زمین نقش جهان بود؛ بنا به گفته برخی حاضرین در ورزشگاه بعد از سوت پایان بازی عزت الله پورقاز توپ را به سمت نیمکت پرسپولیس شلیک کرد و سرخ‌پوشان نیز جواب این کار را با تنش دادند.

سرخ‌پوشان که غرق در عصبانیت بودند نتوانستند مقابل دوربین باشگاه سپاهان خود را کنترل کنند و آن طور که از این ویدئو منتشر شده پیداست دوربین شخص فیلمبردار مورد ضربه قرار می‌گیرد و نقش اول این حاشیه بنا بر ویدئو سعید آقایی و کمال کامیابی نیا ست.

در حالی که به نظر می‌رسید حواشی در چمن ورزشگاه به پایان می‌رسد دو تیم حتی در راهرو رختکن نیز با یک دیگر جدال دو تیم بالا گرفت.

اما این پایان کار نبود و محرم نویدکیا در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی همچون ریختن نفت روی خاکستر پرسپولیس را متهم به وقت کشی کرد و گل محمدی نیز جواب این ادعا را با جمله این کار در ذات پرسپولیس نیست پاسخ داد تا حرف‌های جنجالی دو مربی همیشه آرام پایانی عجیب بر الکلاسیکوی ایران باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.