stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 365501
  • 27 اردیبهشت 1400 - 12:27
0

قرنطینه دریانوردان مبتلا به کرونا

قرنطینه دریانوردان مبتلا به کرونا
خوزستان - تمامی الزامات بهداشتی و اقدامات احتیاطی به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق دریا در مبادی ورودی بنادر خوزستان در دست انجام است.
قلم | qalamna.ir :

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: کلیه کشتی‌های ورودی از مبدأ بنادر کشور‌های هند و برزیل و یا کشتی‌هایی که دارای خدمه هندی یا برزیلی هستند، در بدو ورود به آب‌های استان خوزستان متوقف و توسط تیم‌های قرنطینه‌ی شبکه بهداشت و درمان شهرستان از طریق انجام تست‌های دقیق کنترل می‌شوند.

ورود کرونای برزیلی از بندر امام صحت ندارد/ هنوز نوع کرونای خدمه هندی کشتی  پاناما مشخص نیست/ کشتی در لنگرگاه قرنطینه شد | خبرگزاری ایلنا
عادل دریس  افزود:این اقدام به منظور جلوگیری از ورود هر نوع بیماری مسری به ویژه گونه‌ی جهش یافته‌ی ویروس کرونا انجام می شود.

وی ادامه داد: روز گذشته یک فروند کشتی از مبدأ اروپا و دارای خدمه‌ی هندی مورد کنترل قرار گرفت و ۴ نفر از خدمه‌ی آن با تست مثبت به ویروس کرونا شناسایی شدند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: کشتی مذکور در فاصله ۷۰ کیلومتری از مجتمع بندری به طور کامل قرنطینه شده تا پس از اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اطمینان از سلامتی بیماران و دیگر خدمه کشتی توسط تیم قرنطینه‌ی شبکه بهداشت و درمان، مجوز ورود به بندر برای آن صادر خواهد شد.

دریس  با تاکید بر اجرای اصول شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخورد با موارد مشکوک گفت: تردد خدمه‌ی کشتی به اسکله و همچنین تردد عوامل تخلیه و بارگیری به کشتی مطلقا ممنوع بوده و هر گونه تماس کارکنان و خدمه کشتی حسب الزامات شیوه‌نامه‌های بهداشتی خودداری می‌شود.

وی افزود: همزمان با شیوع گونه‌ی جهش یافته‌ی ویروس کرونا و احتمال ورود آن از مبادی دریایی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با همکاری ناظران و مراجع بهداشتی، تمام مراحل و اقدامات احتیاطی برای کنترل و مقابله با ورود آلودگی‌های ویروسی را در مبادی دریایی استان خوزستان به کار بسته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیمای خوزستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.