stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 36711
  • 06 فروردین 1399 - 12:48
1
نماینده کرمانشاه:

سیاست های بد بانکی مانع تولید است

سیاست های بد بانکی مانع تولید است
نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم گفت: مجلس باید کمک کند تا سیاست‌های بانکی در مسیر تولید پیش برود چراکه یکی از موانع تولید، همین سیاست های بانکی ست.
قلم | qalamna.ir :

محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار قلم اظهار داشت: مجلس در رابطه با اقتصاد مقاومتى و در راستاى رونق تولید مصوبات ارزشمندى دارد، اما باید این قوانین نظارت و پیگیری شود تا اجرایی گردد.

نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم درخصوص قانون هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن در تولید گفت: طبق ماده هشتم قانون هدفمند کردن یارانه ها، دولت مکلف است که ۳۰ درصد از درآمد حاصل را در بخش توسعه، تولید و صادرات هزینه کند، اما متاسفانه این اقدام در این سال‌ها خیلی کم‌رنگ صورت گرفته است که مجلس باید از ابزارهای قانونی و نظارتی خود استفاده کند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر این است که باید قوانین بانکی شفافیت پیدا کند و همین قوانین باید در جهت پیشبرد تولید حرکت کند، بانک های ما سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری در بانک با پرداخت سود می‌کنند و این باعث توقف چرخه تولید است، درصورتی که در کشورهای پیشرفته جهان، سرمایه داران پول خود را با پرداخت مالیات و اجرت نگهداری در بانک می‌گذارند، لذا مجلس باید کمک کند تا سیاست‌های بانکی در مسیر تولید پیش برود چراکه یکی از موانع تولید، همین سیاست های بانکی ست.

این نماینده مجلس بیان کرد: علاوه بر این موضوعات، قوانین تأمین اجتماعی، مالیات ها و فشارهایی که به تولید کننده اعمال می شود باید تعدیل شود تا تولید رونق پیدا کند و شعار سال که توسط مقام معظم رهبری بنام جهش تولید نامگذاری شده است تحقق یابد.

رشیدی با اشاره به نقش مهم صادرات در رونق تولید خاطرنشان کرد: به نظر بنده باید اولویت تولید کالاهایی باشد که مصرف زیادی دارند و در جامعه با کمبود آنها مواجه هستیم، و در عین حال باید سیاست‌ گذاری کنیم تا در آن قسمت که توانمندی صادرات داریم، تولید در آن بخش تقویت شود و از آنجا که ما امروز در تحریم و صادرات مان حداقلی است، باید در سیاست‌های واردات در خصوص کالاهایی که هنوز به خودکفایی نرسیدیم مساعدت کنیم، هرچند که باید برای رسیدن به خودکفایی و تولید تلاش کرد، اما در مواقعی که ما می‌توانیم تولید کنیم باید جلوی واردات بایستیم و مجلس هم باید قوانین شفافی وضع کند و هم باید نظارت دقیقی در خصوص اجرای قوانین داشته باشد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.