stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۸ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 18 July , 2024
  • کد خبر : 367521
  • 03 خرداد 1400 - 12:05
2

کارتن خرما از طراحی تا تولید، همه ناگفته‌های بسته بندی خرما

قلم | qalamna.ir :
من به عنوان یک تولید کننده خرما، که هر از چند گاهی علاقه دارد تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد، چند روزی است که به دنبال یک کارتن جذاب و شیک، با کیفیت بالا و قیمت مناسب بودم.
اما به سختی میشود همچین چیزی را پیدا کرد! آن هم با این وضعیت اقتصاد که قیمت‌ها هر روز سر به فلک میکشند. وقتی به دنبال یک کارتن خرما با کیفیت میگردم قیمت آن بالاست، از طرفی وقتی قیمت‌ها پایین می‌آیند، کیفیت‌ها هم پشت سرش پایین می‌آید. پس حسابی گشتم تا شرکت کارتن سازی مورد نظرم را پیدا کنم.
در این مسیر، تجربیاتی را به دست آوردم که میخواهم با شما به اشتراک بگذارم.
 
 کارتن خرما
کارتن خرما از آن جهت مهم است که اولا، اگر بد باشد، خرما را هم خراب میکند. کارتنی که خودش مقاومت ندارد، نمیتواند از خرما شما محافظت کند. باید خرما خود را طوری بفروشید که مشتری احساس کند در حال خرید جواهر است. پس وقتی میخواهد جواهر بخرد. باید هزینه جواهر را هم بدهد.
دوما آن قدر همه کارتن‌های خرما شبیه هم هستند که اگر طرح جدیدی به بازار ارائه نکنید، باید قید فروش خوب را هم بزنید.
بگذارید بیشتر توضیح بدهم. وقتی مشتری به مغازه مراجعه میکند، ممکن است ۵ برند مختلف خرما را ببیند. حال به نظر شما کدام خرما را بر میدارد تا آن را بیشتر بررسی کند؟ من به شما میگویم.  بسته بندی خرمایی که جلب توجه کند!
اگر کارتن خرما شما هم مثل بقیه باشد، پس مشتری حدس میزند که کیفیت شما هم مثل بقیه است. و تنها راهی که میتوانید محصول خود را به قیمت‌های بالاتر بفروشید، آن است که از محصولات دیگر بهتر باشید.
پس اولین چیزی که در سفارش کارتن خرما مهم است، طراحی خاص آن است. این کار را باید به کاردان آن بسپارید.
 
قیمت کارتن خرما
 قیمت‌ها بسیار متنوع است، بسته به کیفیت، طراحی و موارد دیگر. اما بگذارید خودمانی به شما بگویم. اگر میخواهید فروش خوبی داشته باشید، باید بسته بندی خوبی داشته باشید.
پس نگویید فلان جا پانصد تومان ارزان تر است. بگویید فلان جا کیفیت بهتری دارد. مشتری‌های امروزی بیش از آن چیزی که فکر کنید به کیفیت و بسته بندی محصولات اهمیت میدهند. به من اعتماد کنید. این مسیری است که خیلی‌ها رفته اند و نتیجه گرفته اند.
اما برویم سر وقت قیمت بسته بندی خرما ؛ کارتن یا بسته بندی از آن چیز‌هایی است که باید استعلام قیمت بگیرید و قیمت دقیق آن هیچ وقت مشخص نیست. مثل این است که بروید به پارچه فروشی و بگویید پارچه چند؟ ابتدا باید مشخص کنید کدام پارچه و چند متر پارچه. پس ابتدا محصولی که میخواهید را انتخاب کنید یا با کارتن سازی‌هایی که مشاوره رایگان میدهند مشورت کنید. بعد قیمت آن کارتنی که میخواهید را از چند کارتن سازی معتبر سوال کنید.
 
ابعاد کارتن خرما
تنوع در ابعاد کارتن خرما کم است. اغلب کارتن‌ها در این ابعاد تولید میشوند:
•    طول کارتن: ۳۴ سانتی متر
•    عرض کارتن: ۲۴ سانتی متر
•    ارتفاع کارتن: ۱۱ سانتی متر
اما اخیرا یک نمونه کارتن خرما خشک دیدم که طراحی آن، ایستاده بود. ینی ابعاد آن به این صورت بود:
طول ۲۴ سانتی متر، عرض ۱۱ سانتی متر و ارتفاع ۳۴ سانتی متر.
اصولا ابعاد شاید زیاد مهم نباشد. مهم آن است که ابعاد بسته بندی خرما شما به نحوی باشد که اولا مشتری با آن راحت باشد یعنی در حمل و نقل، و خارج کردن خرما از کارتن با مشکل مواجه نباشد، دوما زیبا و خاص باشد.
 
 ابعاد متنوع کارتن خرما
 
فروش عمده کارتن خرما (h2)
دومین مطلب مهم، آن است که سعی کنید، تعداد بیشتری خرید کنید که قیمت کارتن خرما تمام شده کاهش یابد. در حال حاضر، با توجه به قیمت‌های سرساماور حمل و نقل، اگر بخواهید، کارتن خرما را جزئی سفارش دهید، قطعا ضرر کرده اید. پس هر زمان که نیاز به بسته بندی خرما داشتید، به میزان مصرف خود و حتی کمی بیشتر از آن را سفارش دهید. البته دو نکته را فراموش نکنید:
•    اولا کارتن خرما نباید رطوبت یا آفتاب بخورد. پس اگر فضای کافی برای نگهداری آن دارید، اقدام به خرید کنید.
•    دوما سعی کنید از شرکت کارتن سازی معتبر خرید کنید که قبلا امتحان خود را پس داده باشد. تا پول خود را به یکباره دور نریزید.

طرح کارتن خرما
موضوعی که همواره باید به آن توجه داشته باشید، طرح کارتن خرما است. اگر فکر میکنید مشتری به طرح جعبه اهمیت نمیدهد، سخت در اشتباهید.
اخیرا یکی از شرکت‌های نوشابه سازی (که نمیخواهم اسم ببرم) نوعی آبمیوه گاز دارد تولید کرده بود که ظاهرا در بازار فروش خوبی نداشت. مدیران بازاریابی، خیلی زود دست به کار شدند تا تغییراتی روی طرح قوطی آبمیوه بدهند. طراح زبردست کارخانه، با تغییر طرح چاپ شده روی قوطی، توانست فروش آن آبمیوه را تا ۵ برابر افزایش دهد! باور نکردی است. نه آبمیوه تغییر کرد، نه قوطی آن، نه هیچ چیز دیگر. فقط طرح چاپ شده روی آبمیوه.
پس تعصب را کنار بگذارید و به جزئیات فکر کنید. جزئیاتی که شاید به نظر خیلی از تولید کنندگان خرما مهم نباشد.
برای ایده گرفتن درباره طرح کارتن خرما میتوانید در گوگل از قسمت تصاویر آن کمک بگیرید. همچنین من به مقاله ای در سایت یکی شرکت‌های کارتن سازی مطرح برخوردم که علاوه بر توضیحات کاملی که درباره کارتن و بسته بندی خرما ارائه کرده بود، تصاویری از ایده و طرح‌های مختلف کارتن خرما قرار داده بود. از گوگل کمک بگیرید تا به ایده‌های جدید برسید.
 
بسته بندی خرما صادراتی (h2)
چند ویژگی مهم در کارتن یا بسته بندی خرما صادراتی وجود دارد که بالاتر هم به آن‌ها اشاره کردم. مهم ترین چیز‌هایی که باید رعایت کنید در این چند خلاصه میشود:
۱.    کیفیت خرما
۲.    کیفیت کارتن خرما
۳.    طراحی کارتن یا بسته بندی خرما
۴.    استاندارد‌های کیفی و سلامت
البته ممکن است موارد زیاد دیگری هم وجود داشته باشد. اما به نظر من، مهم تر آیتم‌ها همین موارد هستند.
وقتی محصول شما قرار است صادرات شود، پس باید علاوه بر توان رقابت با رقبا داخلی، با رقبا خارجی هم رقابت کند. اولا خرما صادراتی باید سالم به دست مشتری برسد. پس نباید رطوبت بخورد، نباید آفتاب بخورد، نباید فشار بخورد و کلی نباید دیگر. پس اولین چیزی که لازم است رعایت کنید، این است که حتما به کارتن مادر فکر کنید. کارتن مادر کارتنی است که تعداد زیادی بسته بندی کوچک تر، داخل آن قرار میگیرد تا بسته‌های کوچک، از هر لحاظ آسیب نبینند.
همچنین در طرح کارتن خرما، حتما موارد ذکر شده در بخش قبل را مدنظر داشته باشید.
 
 کارتن فاخر صادراتی خرما
 
سوالات متدوال درباره بسته بندی خرما
۱.    برای بسته بندی خرما مضافتی، نیاز است که حتما از کارتن‌های خاص استفاده کنیم؟ خیر، همان طور که بالاتر گفته شد، توجه به خاص و با کیفیت بودن بسته بندی مهم است، اما اگر تازه شروع کرده اید، میتوانید با همان کارتن‌های ساده شروع کنید، اما در طرح کارتن که هزینه زیادی برایتان ندارد، نهایت حوصله و دقت را به خرج دهید.

۲.    به جای کارتن خرما میتوان از بسته بندی‌های پلاستیکی یا امثال آن استفاده کرد؟ جواب مثبت است و حتی بسیاری از تولید کنندگان مطرح، از این کار نتیجه مثبت گرفته اند. مهم این است که مشتری محصول شما را دوست داشته باشد.

۳.    برای بسته بندی خرما تکنفره چه پیشنهادی وجود دارد؟ خرما تکنفره اخیرا مورد توجه خیلی زیاد قرار گرفته است. بسته بندی خرما تکنفره اغلب نایلونی است. کاربر خرما تکنفره برای نذری بسیار زیاد است و در جایگزین مناسبی برای شکلات است. یکی از ایده‌های مطرح برای خرما یکنفره، بسته بندی کردن آن مشابه شکلات است.

 

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.