stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 367741
  • 04 خرداد 1400 - 16:48
0
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد،

بررسی چالش های پیش روی تنها مرکز تخصصی زنان در سطح استان مرکزی

بررسی چالش های پیش روی تنها مرکز تخصصی زنان در سطح استان مرکزی
مرکزی_ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بررسی چالش های پیش روی تنها مرکز تخصصی زنان در سطح استان مرکزی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

سید محمد جمالیان بیان کرد: در دوران قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد مراجعین روزانه به بیمارستان آیت الله طالقانی، ۴۰ تا ۴۵ نفر بود که در دوران کرونا به دلیل کیفیت بالای ارائه خدمات به ۷۲ تا ۷۵ مراجعه در روز رسیده است از این رو اقدامات کادر این مرکز درمانی در این برهه بحرانی بسیار قابل تقدیر است، اما انتظار می رود پیشرفتی را که در بخش اطفال و نوزادان داشتیم در بخش زنان نیز شاهد باشیم.

وی افزود: به دلیل کاهش بار این مرکز درمانی، به دلیل اینکه ظرفیت ساختمانی و نیروی انسانی محدود است، از این پس اعمال جراحی الکتیو این مرکز به بیمارستان امیرالمومنین(ع) انتقال می یابد و تنها اعمال جراحی اورژانسی در مرکز درمانی آیت الله طالقانی انجام می گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: مشکلات و چالش هایی پیش روی این بیمارستان است که امیدواریم با راه اندازی و آغاز فعالیت مرکز تخصصی زنان در جنب، بیمارستان امیرالمومنین(ع)، تا حد زیادی از این مشکلات برطرف شود.

جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: آمار کم ناباروری یکی دیگر از چالش های حوزه سلامت است که با توجه به اینکه کمبود دستگاه و امکاناتی چون انکوباتور در این زمینه حس می شود، نیاز است در این زمینه بیشتر فعالیت و تلاش صورت بگیرد.

دکتر مکتبی، رییس بیمارستان آیت الله طالقانی هم به تلاش برای ارتقاء خدمات در این مرکز تاکید کرد و گفت: با راه اندازی مرکز تخصصی زنان، بسیاری از این مشکلات رفع می گردد و امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق مبارک رخ بدهد.

جمالیان در ادامه از کلینیک کوثر هم بازدید کرد و گفت: سعی خواهیم کرد کمبود نیروی پرستار و کمک بهیار را در این مرکز تا حد امکان رفع کنیم چراکه با افزایش بیماران، نیروی انسانی شاغل در مراکز درمانی نیز باید افزایش یابند.

وی در ادامه به چالش های بخش های آموزشی و پژوهشی نیز اشاره کرد،  افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک به ناچار مجبور به جذب نیرو و ارائه مجوز مطب و بخش خصوصی به منظور افزایش انگیزه ارائه خدمت میان کارکنان است، اما خلا موجود این است که به دلیل پاره وقت بودن، توان فعالیت در سطح گسترده را ندارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.