stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 36782
  • 06 فروردین 1399 - 20:10
3
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان:

نرخ بیکاری سال ۹۸ استان کرمانشاه تاکنون اعلام نشده است

نرخ بیکاری سال ۹۸ استان کرمانشاه تاکنون اعلام نشده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه با اشاره به انتشار خبر خلاف واقع توسط گروه اقتصادی خبرگزاری جمهوری اسلامی در روز دوشنبه (چهارم فروردین) گفت: در این خبر نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۱۸.۲ درصد اعلام شده بود که این آمار مربوط به سال ۹۷ است.
قلم | qalamna.ir :

پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ حبیب الله وفایی با اعلام اینکه نرخ بیکاری فصل زمستان استان‌ها هنوز اعلام نشده است، گفت: تاکنون نرخ بیکاری سه فصل بهار، تابستان و پاییز سال ۹۸ استان‌ها اعلام شده اما مجموع نرخ بیکاری سال ۹۸ هنوز منتشر نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه افزود: نرخ بیکاری فصل زمستان سال ۹۸ استان ها در اردیبهشت سال ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران اعلام و منتشر می شود.

وفایی در ادامه نرخ بیکاری استان کرمانشاه را در فصول بهار و تابستان سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش یافت.

وی اظهار داشت: در بهار سال ۹۸ رتبه استان کرمانشاه در بیکاری پنجم کشور بود و در پاییز سال ۹۸ به رتبه اول برگشتیم اما زمستان هنوز اعلام نشده است.

به گفته این مسئول، استان کرمانشاه در بهار و تابستان کاهش نرخ بیکاری داشته و این کاهش نرخ، جایگاه استان را نسبت به سال قبل بهبود داده است.

وفایی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که استان کرمانشاه دیگر رتبه اول در نرخ بیکاری نخواهد داشت.

طبق سند جامع اشتغال استان، نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد، براساس این سند در سال ۹۸ باید ۲۱ هزار شغل خالص و ۶۰ هزار شغل ناخالص در استان کرمانشاه ایجاد شده باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز در مورد نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ گفت: باید منتظر بمانیم تا مرکز آمار ایران با جمع‌بندی میزان اشتغال کرمانشاه در فصل زمستان آمار بیکاری یک ساله این استان را اعلام کند؛ با این حال براساس برآوردهای انجام شده به نظر نمی رسد که نرخ بیکاری کرمانشاه تغییر چندانی داشته باشد.

براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در پایان سال ۹۷ نرخ بیکاری کرمانشاه ۱۸.۷ درصد و بیشتر از همه استان ها بود اما جایگاه این استان در بهار سال ۹۸ پنج رتبه در جدول بیکاری بهبود یافت.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل بهار سال ۹۸، ۱۴.۷ درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ کاهش نشان می دهد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی است که بیش از ۳۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز سال ۱۳۹۸، ۱۶.۳ درصد بوده و براساس آمار غیر رسمی ۱۵۰ هزار بیکار در استان وجود دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.