وی گفت: طیف کار آموزش و پرورش برای اطمینان از تحصیل با کیفیت دامنه بزرگی است، برای مثال در بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه اطمینان از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این مسئولیت بزرگ براساس اسناد، آموزش و پروش خود را مکلف می داند که به عنوان همگانی کردن آموزش و ایجاد مسئولیت همگانی در این بخش مشارکت همه را در حوزه جذب خیرین در پیش داریم.فولادوند عنوان کرد: به صورت طبیعی هم بخشی ناظر به این است که از امکانات و کمک فکری دوستان برای حل مشکلات دانش آموزانی که از تحصیل بازمانده اند استفاده کنیم.
وی افزود: تلاش می کنیم که برای همه دانش آموزان بستر تحصیل فراهم باشد اما گاهی شرایط خاصی وجود دارد که دانش آموزان از تحصیل باز می مانند که بسیار برای ما مهم است و نمی تواند نادیده گرفته شود لذا در این بخش با افزادی که می توانند در کاهش این آسیب ها کمک کنندهمکاری می کنیم.معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امید داریم با توان مجموعه احسان بتوانند در این مسیر آموزش و پروش را کمک کنند.
وی بیان کرد: در طرح آشتی با آموزش ویژه افرادی که به اقتضا منطقه حاضر به حضور در کلاس های ما نیستند در این طرح که به فراخور با زمان و مکان طراحی شده است به تحصیل باز گردند.فولادوند گفت: با تصور اینکه همه بچه ها سرمایه کشورند ما در این طرح تلاش کردیم که یک سرمایه را به تحصیل بازگردانیم.
وی گفت: اعداد و ارقام ممکن است به چشم نیایند و ممکن است کوچک انگاری شود اما اگر بدانید یک سرمایه به کشور بازگشته متوجه کار بزرگ ما و این طرح می شوید.فولادوند با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای عدالت آموزشی: در این نمایشگاه بروز و شکوفایی استعداد بچه ها در راستای کار قرار گرفته است که در بحث مهارت آموزی بیش از ۳میلیون دانش آموز را تحت حمایت داریم که ساماندهی این افراد کاری بسیار پیچیده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هیچ گاه نظام آموزشی الکترونیک جای معلم را نمی گیرد اما کمک کننده است و بنابراین بعد از کرونا هم این فرایند برقرار است.وی گفت: آموزش و پرورش در طراحی پلت فرم شاد طیف ۱۳ تا ۱۴ میلیونی مورد هدف آموزش و پرورش است و افرادی که از این روش محرومند، آموزش آنها از سایر روش ها پیگیری می شود.