این هواپیما به جای داشتن یک پهنای بال گسترده مانند هواپیمای “VoloConnect”، یک بدنه پهن و منحنی و همچنین برآافزاهایی در عقب دارد که به بلند شدن آن کمک میکنند. از آنجا که هواپیمای شرکت Kelekona برای انجام دادن سفرهای بین شهری خود، به یک بسته باتری بسیار سنگین نیاز دارد، در آن از باتریهای قابل تعویض استفاده میشود و این بدان معناست که زمان چرخش باید به همان سرعت تعویض باتری، سوار شدن مسافران جدید یا بارگیری و بررسی سامانههای پرواز باشد.
در وبسایت Kelekona آمده است: ترکیبی از دوربینهای استریو و رادار، امکان آگاهی از محیط تا مسافت ۱۰۰ مایل را برای هواپیما فراهم میکند تا بتواند به شناسایی هواپیماهای ناشناخته، حمله پرندگان، ناهنجاریهای هوایی و زیرساختهای ناشناخته فیزیکی بپردازد و از آنها دوری کند.شاید دو استارتاپ مشهور لیلیوم و ولوکوپتر، هواپیماهای کوچکی را ارائه دهند. ولوکوپتر که قصد دارد خدمات تاکسی هوایی را طی دو سال آینده آغاز کند، هواپیماهای دو تا پنج نفره را ابداع کرده و لیلیوم نیز اخیرا از طرح هفت نفره eVTOL رونمایی کرده است.
نزدیکترین ایده به هواپیمای Kelekona، هواپیمای “Skybus” شرکت “GKN Aerospace” است که ۳۰ تا ۵۰ مسافر را برای مسافرتهای درون شهری در خود جای میدهد. Skybus برخلاف Kelekona، دو بال بزرگ دارد که موجب میشود یافتن نقطه فرود در میان شهر برای آن دشوارتر باشد.