stat counter
تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 28 September , 2024
  • کد خبر : 37018
  • 08 فروردین 1399 - 17:36
0
جهت مقابله با کرونا:

رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه پاسداران آغاز شد

رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه پاسداران آغاز شد
رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی حوزه بهداشت و درمان شهدای مدافع سلامت در کرمانشاه کشور آغاز شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، در اجرای رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی و درمان شهدای مدافع سلامت با توجه به تدابیر و دستورات مقام معظم رهبری، قرارگاه نجف با استفاده از امکانات موجود فعالیت خود را در حوزه سرزمینی آغاز کرد که عملیات پاکسازی و ضدعفونی کردن منطقه سرزمینی از روز پنج فروردین ماه و از شهرستان‌های سنقر و کلیایی و کنگاور آغاز شد و این عملیات  پیش از ظهر امروز (هشتم فروردین ) در سطح شهرستان کرمانشاه با حضور استاندار، فرمانده قرارگاه نجف، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و دیگر مسئولین در قرارگاه بهداری غرب آغاز شد که در ادامه در سایر شهرستان نیز ادامه خواهد یافت.

این ماموریت با بکارگیری ۷ یگان، ۳۵ ناحیه مقاومت و بیش از ۱۳۰ دستگاه خودرو و تجهیزات تخصصی، صدها نفر از کارکنان رده‌های نیرو‌های نیروی زمینی سپاه‌های استانی و هزاران نفر از بسیجیان اجرا خواهد شد.

انجام عملیات پاکسازی با استفاده از خودرو‌های رفع آلودگی شامل انواع درخش، روتست و سامانه‌های واکنش سریع بهداشت در تاریخ پنجم فروردین ماه سال جاری در شهرستان‌های سنقر کلیایی و کنگاور انجام شد و انشا الله از امروز در مرکز استان و در روز های آتی در دیگر شهرستان نیز اجرا می شود.

در حوزه درمان از ابتدا یک بخش از بیمارستان امام حسین (ع) به امر مداوای بیماران کرونا اختصاص یافته و تا کنون تعدادی از بیماران مشکوک و قطعی به کرونا پذیرش و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته است، یک لایه بیمارستان سیار در کنار بیمارستان امام حسین (ع) با ظرفیت ۱۵۰ تخت نیز مستقر بوده و آماده ارائه خدمات می باشد.

ظرفیت بخش درمان در مرکز بهداری غرب، ۱۱۵ تخت ثابت، ۵۰ تخت نقاهتگاهی، ۱۵۰ تخت بیمارستانی است که آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

بیمارستان سیار شامل اورژانس جنگ نوین متشکل از واحد های رفع آلودگی از مصدومین و درمان است که ظرفیت ۲۰ تخت را داراست، بیمارستان ترکیبی از چادر و واحدهای جراحی تاکتیکی نیز از دیگر قسمت های بیمارستان سیار می باشد.

بیمارستان لایه اتوبوسی متشکل از ۵ اتوبوس تغییر کاربری یافته به بخش های اورژانس بستری، اتاق عمل، آزمایشگاه و تصویربرداری است و در ادامه بیمارستان متشکل از ۶ کفی ۱۳.۷ متری با ظرفیت ۵۰ تخت است که اولین نمونه آن شامل بخش اورژانس ساخته شده است که انشاالله در ادامه و به کمک مسئولین توسعه خواهد یافت و همچنین با اهتمام سپاه استان یک نقاتگاه ۳۰۰ تخت در پادگان توحید راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط:

گزارش تصویری آغاز رزمایش دفاع بیولوژیک

صحبت های استاندار کرمانشاه در رزمایش دفاع بیولوژیک

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.