stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 370369
  • 12 خرداد 1400 - 16:27
1

دستگیری عاملان اختلاف و درگیری در آستارا و اردبیل به ۱۷ نفر رسید

دستگیری عاملان اختلاف و درگیری در آستارا و اردبیل به ۱۷ نفر رسید

آستارا – – دادستان عمومی و انقلاب آستارا از دستگیری و بازداشت ۱۷ نفر از عاملان اختلاف و درگیری در این شهرستان و استان اردبیل خبر داد

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار یاسر همدمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سالن جلسات دادگستری این شهرستان اضافه کرد: مردم از رسانه‌ ها حرف ‌شنوی دارند و انتظار ما از اصحاب رسانه‌ این است که با انتشار اخبار امید بخش و تولید محتواهای فرهنگی و بازنشر آن در فضای مجازی مردم شهرستان‌های آستارا و اردبیل را به صلح و سازش دعوت کنند. 

وی بیان کرد: توهین به قومیت ‌ها و اختلاف ‌افکنی بین اقوام ۲ الی پنج سال حبس تعزیری دارد و اگر این اختلاف ‌افکنی به واسطه فضای مجازی صورت گیرد سنوات حبس تا ۱۰ سال افزایش می ‌یابد و در رابطه با امنیت و آرامش مردم با هیچ کس تعارف نداریم. 

روز چهارشنبه پنجم خردادماه درگیری بین چند نفر از اهالی اردبیل و آستارا در شهر آستارا سبب مصدومیت چند نفر و خسارت به یک دستگاه خودرو شده بود و بازتاب تصاویر و فیلم این درگیری در فضای مجازی، سبب تداوم نزاع و تخریب چند خودرو دیگر در روزهای گذشته شد.

همدمی افزود: مرجع رسمی اعلام نتایج انتخابات ریاست ‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها فرمانداری است و هدف ما برگزاری انتخابات سالم است تا در همین راستا افراد متعهد و انقلابی انتخاب شوند. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا گفت: دعوت به تجمع، تشویش اذهان عمومی، طرح مسائل قومی و نژادی، انتشار هرگونه مطلب علیه نامزدها از جمله تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی محسوب می شود و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: رسانه‌های شهرستان نقش مهم و اثرگذاری در برگزاری انتخابات پرشور دارند تا مردم با آرامش و آزادی کامل در تعیین سرنوشت خود نقش ایفا کرده و فرد یا افراد اصلح را انتخاب کنند.

دادستان آستارا گفت: دستگاه قضایی درخصوص برقراری نظم و امنیت و اجرای قانون از هیچ تلاشی فروگذار نیست و این دستگاه وظیفه رسیدگی به شکایت ‌های انتخاباتی را برعهده دارد و تشخیص درست یا نادرست بودن موضوع شکایت بر عهده قاضی است و اصحاب رسانه مراقب باشند علاوه بر رعایت اخلاق انتخاباتی، مطالبی منتشر نکنند که منجر به تشکیل پرونده قضایی شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.