stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 370401
  • 12 خرداد 1400 - 17:43
0

نداشتن اطلاعات شهروند مشهدی را طعمه کلاهبردار سایبری کرد

نداشتن اطلاعات شهروند مشهدی را طعمه کلاهبردار سایبری کرد
خراسان رضوی- رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: حوزه رمز ارزها مبدل به فضایی مستعد برای حضور کلاهبرداران سایبری و طعمه شدن افراد ناآگاه و بی توجه به هشدارهای پلیس شده است.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر بیان داشت: با توجه به اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در حوزه رمز ارز، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلبس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا از نحوه آشنایی اش با حوزه ارز رمز و سرمایه گزاری خود در این بستر بیان داشت که در شبکه اجتماعی تلگرام با تبلیغاتی کسب درآمد آسان آشنا شده و با پیوستن به کانال تلگرامی که در همین رابطه پیشنهاد شده بود، مطالب را دنبال کرده است تا اینکه پس از برقراری ارتباط با فرد مورد نظر مبلغی ۴۲۰میلیون ریال را به حساب اعلام شده واریز و پس از ۴۸ ساعت دو سکه فیزیکی بیت کوین را درب منزل دریافت می کند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: شاکی پس از حضور در پلیس فتا تازه متوجه جریان کلاهبرداری صورت گرفته شد و درخواست شناسایی عامل کلاهبرداری را داشت که با بررسی های فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا استان سرنخهایی از کلاهبرداری صورت گرفته بدست آمد و در پی بررسی های انجام شده محل اختفای متهم در استان تهران مورد شناسایی قرار گرفت و سرانجام پرونده جهت دستگیری متهم به صورت نیابت قضایی به استان موصوف ارسال شد.
وی بابیان اینکه سایت‌ها و افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی با وعده سودهای کلان افراد را به خود جذب می‌کنند، افزود: متأسفانه شهروندان از روی ساده‌انگاری و عدم اطلاع از نحوه کارکرد کوین یا توکن های شناخته شده و معروف، فریب این کلاهبرداران سایبری را می‌خورند و با اعتماد بی جا سرمایه مالی خود را از دست می دهند.

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.