stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 373946
  • 25 خرداد 1400 - 13:00
1
مروجی خبر داد؛

اشغال ۵۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های منطقه کاشان برای کرونایی‌ها

اشغال ۵۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های منطقه کاشان برای کرونایی‌ها
اصفهان_رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان گفت: در هفته ششم سال ۱۴۰۰ در شهرستان کاشان، ۲۵۶۴ بیمار سرپایی ویزیت شده‌اند و ۵۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های منطقه برای بیماران کرونایی اشغال شده است.
قلم | qalamna.ir :

سید علیرضا مروجی صبح امروز در سی‌امین آیین‌ پویش راه سلامت و افتتاح پروژه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و‌ پژوهشی با حضور وزیر بهداشت، اظهار کرد: هفته سختی در پیش داریم، امید داریم مردم حضور پرشور در انتخابات داشته باشند، پیشرفتی که در چهل سال اخیر در نظام سلامت رخ داده به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران رخ داده است. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت محمد زارع، مجید فرهاد و‌ محسن خادم، افزود: با رعایت پروتکل های بهداشتی، کشور چهار پیک‌ را پشت سر گذاشت و با الطاف خداوند و تلاش کادر درمان موج سنگین تابستان ۹۸ را نداشتیم.

صد درصد مرگ‌و‌میرهای کاشان در بخش آی سی یو بود

وی با بیان اینکه سه پیک بسیار سنگین داشتیم و کاشان اندکی با تأخیر وارد پیک‌ها شد، گفت: به خاطر قدرت شناسایی افزایش تست‌ها زمان ماندگاری در پیک‌ها طولانی‌تر بود و صد درصد مرگ‌و‌میرهای کاشان در بخش آی سی یو بود، تلاشمان این بوده هیچ فردی در بخش‌های عادی جان خود را از دست ندهد.

مروجی با بیان اینکه آن‌چیزی که باعث‌ شد  پیک‌ چهارم کرونا در کل کشور کرونا مهار شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود، مطرح کرد: در هفته ششم سال ۱۴۰۰ در شهرستان کاشان، ۲۵۶۴ بیمار سرپایی ویزیت شده‌اند و ۵۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های منطقه برای بیماران کرونایی اشغال شده است. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان در خصوص دستاوردهای نظام سلامت توضیح داد: ۴۰ دستگاه ونتیلاتور، دستگاه رادیولوژی، دو‌ دستگاه سی تی اسکن، دستگاه اکمو، ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز، آنژیوگرافی، ۵۳ دستگاه مانیتور، اکوسونو پرتابل، ۲۵۰ تشک‌‌بستری و… با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان به بیمارستان‌های منطقه کاشان افزوده شده است.

افتتاح بیمارستان ثامن‌الحجج(ع) آران و بیدگل

فارس صبح امروز بیمارستان ثامن‌الحجج(ع) افتتاح شد، این بیمارستان با زیربنای ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع در چهار طبقه و با ۶۴ تخت در بخش‌های زنان و زایمان، رادیولوژی و تصویربرداری، اورژانس سرپایی، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه ساخته شده و آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

برای ساخت بیمارستان ثامن‌الحجج(ع) آران و بیدگل ۲۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ۱۵ میلیارد تومان به همت خیران سلامت آران و بیدگل هزینه شده است.

امروز همچنین از مرحله نخست بیمارستان امام حسن(ع) آران و بیدگل بهره‌برداری شد، مرحله نخست این بیمارستان در یک طبقه در زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و با ۲۰ تخت و با بخش‌های تصویربرداری، اورژانس، آزمایشگاه و فیزیوتراپی و با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ۲۰ میلیارد تومان ازسوی خیران سلامت ساخته شده است.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.