stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 377673
  • 09 تیر 1400 - 14:41
2
معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان:

اجرایی شدن طرح «مانا» در همدان طی سال جاری

اجرایی شدن طرح «مانا» در همدان طی سال جاری
همدان- معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه طرح «مانا» در سال 1399 به سبب شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمد، گفت: در سال جاری این طرح با جدیت دنبال خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، شجاع احسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اجرای طرح «مشارکت اجتماعی دانش آموزان ایران در آسیب های اجتماعی (مانا)» در استان همدان اشاره کرد و گفت: این طرح در سال ۱۳۹۹ به سبب شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمد.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: در سال جاری این طرح با جدیت دنبال خواهد شد، و هم اکنون نیز جلسه اول آن برگزار و سعی داریم تا با مشارکت سمن های فعال و آموزش و پرورش اقداماتی را در راستای اجرای این طرح پیش ببریم.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه نیاز است تا در مسیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد، صدا و سیما بیشتر وارد عرصه شود، اظهار کرد: بایستی صدا و سیما بتواند با اثربخشی بیشتری این روند را دنبال کند.

بیشتر ورودی های مرکز ماده ۱۶ همدان، ۲۹ تا ۳۱ ساله هستند

کارشناس دفتر اعتیاد معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان نیز در ادامه به وضعیت ورودی ها و افراد پذیرش شده در مرکز ماده ۱۶ همدان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: میانگین سنی افراد پذیرش شده در مراکز ماده ۱۶ استان همدان در سال گذشته بین ۲۹ تا ۳۱ سال است و اغلب آن‌ها هروئین مصرف می‌کردند.

بهروز اکبری مقدم با بیان اینکه مراکز ماده ۱۶ که مختص معتادان متجاهر است در سال گذشته ۶۶۵ نفر را پذیرش کردند که از این تعداد ۲۷۸ نفر مجرد، ۲۶۰ نفر متأهل و ۱۲۰ نفر متارکه کرده‌بودند، گفت: ۳۸۵ نفر از این افراد کارگر بوند، ۱۵۶ نفر مهارت فنی داشتند و ۱۲۴ نفر مهارت خاصی را بلد نبودند همچنین ۱۳۷ نفر بی‌سواد بودند و ۱۹۴ نفر تحصیلات ابتدایی، ۱۸۰ نفر راهنمایی، ۷۳ نفر متوسطه، ۶۰ نفر دیپلم، ۱۳ نفر فوق دیپلم و ۸ نفر نیز دارای مدرک لیسانس بودند.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: چهار نفر از این افراد در بازه سنی ۱۸ تا ۲۰ سال، ۶۸ نفر ۲۰ تا ۲۵ سال، ۱۱۰ نفر ۲۵ تا ۳۰ سال، ۱۴۹ نفر ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۰۰ نفر ۳۵ تا ۴۰ سال و ۱۳۳ نفر۴۰ سال به بالا بودند که میانگین سنی این افراد بین ۲۹ تا ۳۱ سال بودند.

کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: ۵۰۵ نفر از این افراد از شهرستان همدان بودند که بیشتر آمارها را به خود اختصاص داده اند.

‌اکبری مقدم در این خصوص در پایان سخنان خود افزود: ۱۳ نفر از این افراد از شهرستان ملایر، ۴ نفر از شهرستان نهاوند، ۱۷ نفر از شهرستان تویسرکان، ۸۲ نفر از شهرستان کبودراهنگ، ۳۳ نفر از شهرستان اسدآباد، ۷ نفر از شهرستان رزن و چهار نفر دیگر هم از شهرستان بهار بودند که با دستور مقام قضایی به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده شدند.

گفتنی است؛  طرح مانا در قالب سه محور آموزش مهارت های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه ای شهرها است که از طریق پایگاه های سلامت اجتماعی جذب می شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.