stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024
  • کد خبر : 377878
  • 10 تیر 1400 - 14:20
2

کره شمالی در بحرانی بزرگ قرار دارد

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: رسانه‎‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون مقامات ارشد این کشور را به دلیل آنچه “بحران بزرگ” ناشی از سهل‌انگاری در مقابله کرونا عنوان شده است، مورد شماتت قرار داده است.این گزارش نشانه‌ای نادر از شدت همه‌گیری در کره شمالی است.این کشور هیچ موردی از کرونا را به طور رسمی اعلام نکرده بود. همزمان کارشناسان نیز درباره آمار کرونا در کره شمالی ابراز تردید کرده بودند.
این کشور برای جلوگیری از ورود ویروس مرزهای خود را بسته است.بستن مرزها در کنار تحریم‌های بین المللی، منجر به کمبود مواد غذایی و وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی این کشور شده است.
پیشتر رهبر این کشور با اشاره به قحطی مرگبار دهه ۱۹۹۰ از وضعیت “وخیم” غذایی در این کشور خبر داده بود. او از شهروندان خواسته بود برای بدترین شرایط ممکن آماده شوند.هفته پیش تلویزیون دولتی کره شمالی در رویدادی کم سابقه اظهارات یکی از شهروندان را پخش کرد که از دیدن ظاهر لاغر کیم جونگ اون ابراز ناراحتی می‌کرد.اکنون تلویزیون دولتی کره شمالی می‌گوید کیم جون اون در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر، مقامات ارشد کشور را به سهل انگاری متهم کرده است.
این مقامات متهم شده‌‌اند که به ایجاد بحران بزرگی دامن‌زده‌اند که امنیت کشور و مردم را به خطر انداخته است.بر اساس این گزارش، چند تن از قدرتمندترین اعضای حزب برای پاسخگویی فراخوانده شده‌اند، از جمله یکی از اعضای کمیته پنج نفره قدرتمند کشور.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.