stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 380099
  • 19 تیر 1400 - 19:17
1
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان هشدار داد:

کاهش چشمگیر بارندگی و بروز خشکسالی در همدان

کاهش چشمگیر بارندگی و بروز خشکسالی در همدان
همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از کاهش چشمگیر بارندگی در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال همدان وارد خشکسالی شدیدی شده به طوریکه این میزان بارش در همدان سابقه نداشته است.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با بیان اینکه میزان بارندگی در سال‌جاری ۲۷۱میلی متر بوده است، اظهار کرد: میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۱ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ورودی سیلاب به سد اکباتان نداشتیم، افزود: درحال حاضر حجم سد اکباتان کم است و ما نگرانیم آب سد را تا مهرماه از دست بدهیم بنابراین به دنبال منابع آبی جایگزین هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان خاطرنشان کرد:۱۷۰۰لیتر در ثانیه مصرف آب شرب همدان است که اگر منابع سد اکباتان و آبشینه را از دست بدهیم باید به دنبال منابع از چاه های کشاورزی و خط اضطراری آب به همدان و سایر منابع باشیم.

این مقام مسئول در این خصوص گفت: درحال حاضر سد اکباتان دارای ۱۶.۸میلیون متر مکعب آب است که معادل ۵۰درصد حجم این سد است و ۱۱۸۰لیتر در ثانیه برای آب شرب همدان برداشت می شود.

ستوده با بیان اینکه سد آبشینه دارای ۳.۳ میلیون متر مکعب آب است، یادآور شد: سد کلان ملایر هم اکنون ۴۳.۵ میلیون متر مکعب آب دارد که ۹۶ درصد حجم سد را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: سد سرابی تویسرکان ۵.۵ میلیون متر مکعب  وسد شنجور رزن نیز یک میلیون متر مکعب آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان درباره وضعیت تالاب آق گل و تأمین نشدن حق آبه این تالاب نیز گفت: آب این تالاب از رودخانه های استان مرکزی و همدان تأمین می شود و وقتی خشکسالی باشد آبی وارد تالاب نمی شود .

ستوده در پایان، با تأکید بر اینکه امسال در خشکسالی شدیدی هستیم، افزود: خشکسالی تبعات زیادی برای موجودات زنده تالاب ها به دنبال دارد به طوری‌که امسال به دلیل اینکه روانابی در رودخانه‌ نداشتیم آب وارد تالاب نشده است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.