stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 383706
  • 02 مرداد 1400 - 20:10
5

ثبت رکوردهای بالای مصرف برق طی سه روز در خوزستان

ثبت رکوردهای بالای مصرف برق طی سه روز در خوزستان
خوزستان - در روز‌های سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۹ تا ۳۱ تیر) رکورد مصرف برق در شبکه برق منطقه‌ای خوزستان در امسال سه بار متوالی شکسته شد و رکورد‌های جدیدی به ثبت رسید.
قلم | qalamna.ir :

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: روز سه‌شنبه رکورد مصرف به هشت هزار و ۱۸۷ مگاوات، روز چهارشنبه هشت هزار و ۳۰۰ مگاوات و در روز پنجشنبه رکورد هشت هزار و ۴۸۹ مگاوات در شبکه به ثبت رسید.

کیومرث زمانی افزود: همزمانی دمای بالا ۵۱ درجه به ویژه در آخرین روز تیر، با رطوبت بالا که سبب افزایش تصاعدی دمای احساسی می‌گردد، دلیل افزایش مصرف برق و این رکورد زنی پیاپی بود.

وی افزود: این رکورد‌های مصرف برق در شرایطی رخ داده که بار مصرف برق صنایع سنگین در خوزستان حدود یک هزار مگاوات محدود شده بود و تنها مجاز بودند که از شب تا صبح که مصرف شبکه کاهش پیدا می‌کند، به تولید محصول (به ویژه محصولات فلزی و سیمانی) بپردازند.

زمانی ادامه داد: رکورد ثبت شده اخیر در روز پنجشنبه ۳۱ تیر، ساعت ۱۳ رخ داد که به دلیل محدودیت صنایع، تعطیلی ادارات و بانک‌ها، ۸۵ درصد توسط مشترکان خانگی مصرف شد.

 

 هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم

زمانی گفت: با توجه به پیش بینی دمای بالای ۵۰ درجه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، از هم استانی‌های و نیز مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا می‌شود همانند سابق با همکاری و مدیریت مصرف برق، در عبور بی خطر از تابستان گرم و شرجی امسال، و حفظ پایداری شبکه، صنعت برق را همراهی کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.