stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 38503
  • 12 فروردین 1399 - 14:41
6
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد:

پای کار بودن ۲۵۳۱ داوطلب هلال احمر در همدان

پای کار بودن ۲۵۳۱ داوطلب هلال احمر در همدان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد: در مجموع دو هزار و 531 نفر از داوطلبان هلال احمر همدان در قالب 12 هزار و 596 نفر ساعت پای کار بودند که در این بین شاهد مشارکت تعداد ۳6 تشکل مردم نهاد و سه بنگاه اقتصادی نیز بوده ایم.
قلم | qalamna.ir :

بهروز کارخانه ای در گفت و گو با قلم در بیان اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از اپیدمی کرونا در استان همدان پرداخت و در این خصوص گفت: تا تاریخ ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۹، به تعداد یک هزار و ۲۱۰ نفر ساعت، آموزش های ویژه کرونا به پرسنل، اعضا و داوطلبان ارائه شده که در این راستا، تعداد داوطلبان آموزش‌دیده ۳۴۵ نفر، تعداد پرسنل آموزش دیده ۹۳ و عموم مردمی که از این آموزش های بهره مند شده اند بالغ بر دو هزار و ۱۵۰ نفر ساعت بوده است.

این مسئول به ضد عفونی و گندزدایی معابر و خیابان های استان با مشارکت داوطلبان اشاره کرد و گفت: گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان‌ها با مشارکت ۵۷۰ نفر از داوطلبان انجام شده که در این راستا ۲۵۳ نفر، ۶۴۰ کیلومتر از معابر و خیابان‌های استان همدان را گندزدایی و ضدعفونی کرده‌اند.

کارخانه ای با اشاره به وضعیت ضدعفونی و گندزدایی وسایل نقلیه عمومی استان همدان از گندزدایی و ضدعفونی تعداد ۸ واحد اتوبوس توسط ۱۴ داوطلب طی ۱۲۰ نفر ساعت خبر داد و گفت: ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی با مشارکت ۲۷۰ داوطلب جوانان هلال احمر همدان پیش رفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در این راستا به ضدعفونی و گندزدایی تعداد دو گرمخانه، یک زندان، ۱۴۵ مسجد و ۱۱۰ مورد نیاز در سایر مکان‌ها تا پایان دوازدهم فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک کارگاه با ۶۰ نیرو در استان همدان در زمینه تولید ماسک، دستکش و لباس های سرهمی توسط داوطلبان ارائه خدمات می کند.

کارخانه‌ای به حضور ۴ پزشک و پیراپزشک داوطلب هلال احمر در نقاهتگاه های بیماران اشاره کرد و در ادامه گفت و گو به وضعیت غربالگری و تب سنجی افراد در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی استان همدان پرداخت.

وی در این راستا اضافه کرد: غربالگری و تب سنجی افراد و خودروها در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی استان با مشارکت ۵۴۰ نیروی داوطلب در تعداد ۱۴ ایستگاه انجام می شود که در با این اقدامات، تا پایان دوازدهم فروردین ماه تعداد ۵۵ هزار و ۲۵۰ نفر مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به توزیع سبد و بسته های حمایتی و معیشتی در قالب طرح فرشتگان رحمت و سایر طرح های معیشتی گفت: در اجرای این طرح ها تعداد ۱۰۹ نیروی داوطلب تعداد یک هزار و ۷۳۰ سبد و بسته معیشتی به ارزش دو میلیارد و ۵۰ میلیون ریال توزیع کرده اند.

کارخانه ای در ادامه گفت و گو از تهیه و توزیع بسته‌ها و اقلام بهداشتی توسط ۲۴۳ نیروی داوطلب سخن گفت و ادامه داد: تعداد ۱۸ هزار و ۹۳ پک و بسته بهداشتی و تعداد ۶۰ هزار و ۹۱۰ ماسک با ارزشی بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در سطح استان همدان توزیع شده است.

این مسئول با بیان این که منطقه محروم و کمتربرخوردار زیر پوشش طرح‌های ویژه مقابله کرونا قرار گرفتند، مطرح کرد: در این طرح، در مناطق حاشیه نشین و کم‌برخوردار زیر پوشش طرح‌های ویژه کرونا تعداد ۱۶۰ داوطلب در قالب ۷۸۰ نفر ساعت فعالیت دارند که در این راستا تعداد ۱۴۷ منطقه در سطح استان پوشش داده شده است.

کارخانه ای ادامه داد: با اجرای طرح اهدای خون «حمایت ماندگار» از سوی سازمان داوطلبان در سراسر کشور، بالغ بر ۳۶ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر در استان همدان به یاری بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی شتافتند که در این راستا نیز ۳۶ واحد خون اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در بخش پایانی گفت و گو خاطر نشان کرد: در مجموع دو هزار و ۵۳۱ نفر از داوطلبان هلال احمر همدان در قالب ۱۲ هزار و ۵۹۶ نفر ساعت پای کار بودند که در این بین شاهد مشارکت تعداد ۳۶ تشکل مردم نهاد و سه بنگاه اقتصادی نیز بوده ایم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.