stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 385445
  • 18 مرداد 1400 - 8:08
2
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خبر داد:

در حال اجرا بودن ۱۸۸ پروژه مدرسه‌سازی در همدان

در حال اجرا بودن ۱۸۸ پروژه مدرسه‌سازی در همدان
همدان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۱۸۸ طرح عمرانی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در استان در دست اجرا است که برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، محمدحسین مرادی در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های اداره کل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی خودکفا بوده و تمام اقدامات ساخت و ساز پروژه‌ها را انجام و بعد از تکمیل تحویل آموزش و پرورش می‌دهد، به نقش اصحاب رسانه در ترغیب مردم به امور خیر به ویژه در امر مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: در انجام پروژه‌ها کیفیت مهم ترین شرط ما است.

وی در بازدید از مدرسه ۱۲ کلاسه زنده یاد موسی پور «حیات طیبه شهرک مدنی» مطرح کرد: این پروژه در سال ۹۸ آغاز شده و یک هزار و ۶۳۶ متر زیربنا دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه این مدرسه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۳ میلیارد تومان برای آن هزینه و تا پایان کار به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیز نیاز دارد، اظهار کرد:  از سال ۸۵ لایحه تخریب و بازسازی در مجلس مصوب شد تا استان‌ها از این محل بتوانند مدارسی را بازسازی و مقاوم‌سازی کنند که از آن سال تاکنون ۲۲۰ پروژه را در استان انجام داده‌ایم.

این مسئول با تصریح بر اینکه طبق بررسی شناسنامه مدارس ۷.۲ درصد تعداد کلاس‌های استان نیازمند تخریب بازسازی و ۱۴.۲ درصد نیازمند مقاوم‌سازی اند، ادامه داد: ۱۸۸ طرح عمرانی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در استان در دست اجرا است که برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با تصریح بر این موضوع یادآور شد: ۸۴۰ کلاس با زیربنای ۱۴۵ هزار متر مربع در دست اقدام داریم که برای آن ها ۲۲۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و ۱۶۰ میلیارد تومان هم اعتبار برای تکمیل و تجهیز نیاز است.

وی در ادامه این موضوع با بیان اینکه سال گذشته ۸۹ میلیارد تومان منابع ملی و ۱۲ میلیارد تومان منابع استانی برای اجرای پروژه‌ها اختصاص یافت، اظهار کرد: در این سال ۱۷ پروژه با ۱۶۰ کلاس درس با ۱۳ هزار متر مربع و با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد.

مرادی با بیان اینکه امید است تا در سال جاری، تعداد در سال جاری ۱۳ پروژه با ۹۵ کلاس درس و ۱۲ هزار متر مربع زیربنا اجرایی شود، میزان اعتبار اختصاص یافته در این راستا را برابر ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه ها ابتدای مهرماه و هفته دولت به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

وی در ادامه بازدیدهای صورت گرفته از پروژه های نوسازی مدارس استان، مطرح کرد: از سال ۹۲ تاکنون تعداد یک هزار و ۴۵۰ مدرسه با ۷ هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان استانداردسازی شده‌ است.

۶ هزار کلاس نیازمند بهینه‌سازی سیستم‌های گرمایشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر ۶ هزار کلاس نیازمند بهینه‌سازی سیستم‌های گرمایشی هستند، افزود: ۶۱۸ بخاری هرمتیک فاقد دودکش در مدارس استان نصب  و تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه هم دارای بخاری‌های دودکش‌دار هستند که باید جمع‌‌آوری شده و به شکل مناسبی استاندارد سازی شوند.

این مسئول در ادامه، به پیش روی پروژه استخر دانش‌آموزی ناحیه ۲ همدان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه در سال ۸۹ آغاز شده و ۲ هزار ۵۵۰ متر زیربنا دارد افزود: ۸ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و یک میلیارد تومان نیاز است تکمیل شود و تاکنون  ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مرادی با اشاره به وضعیت پیش روی احداث مدرسه طیبه میرسیدعلی همدانی نیز مطرح کرد: این مدرسه ۱۲ کلاس درس و دو هزار و ۵۶۵ متر زیربنا دارد که هم اکنون نیز پیشرفت فیزیکی آن ۹۰ درصد است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در ادامه این بازدید از پیش روی پروژه مجتمع آموزشی استثنایی همدان نیز سخن گفت و افزود: این مجتمع برای دانش آموزان اتیسم در نظر گرفته شده است و فضای آموزشی آن نیز متناسب با شرایط این دانش آموزان است.

مرادی با اشاره به اینکه این پروژه در ۱۸ کلاس درس  با ۲ هزار و ۴۴۰ متر مربع ساخته می‌شود، اظهار کرد: برای این پروزه بالغ بر ۴ میلیارد تومان هزینه شده و ۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز نیاز است.

این مقام مسئول در بازدید از احداث مدرسه ۱۵ کلاسه کشاورز نیز با بیان اینکه این پروژه در ۲ هزار و ۷۸۲ متر زیربنا در سه طبقه ساخته می‌شود، گفت: از محل تخریب و بازسازی ۵ میلیارد تومان هزینه شده و ۴ میلیارد تومان نیاز است و سعی داریم تا محوطه حیاط این مدرسه را با گل کاری های مناسب پیش ببریم تا فضای آموزشی آن شادتر و مناسب تر باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.