stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 385488
  • 17 مرداد 1400 - 11:44
1

۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار بر طلایه داران جبهه ی آگاهی مبارک باد.

۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار بر طلایه داران جبهه ی آگاهی مبارک باد.
خوزستان - خبرنگاران؛ سربازان خط مقدم جبهه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی هستند .
قلم | qalamna.ir :

هر چقدر سطح پاسخگویی و شفافیت دولتمردان و گردش آزاد اطلاعات و ظرفیت نقد پذیری در جامعه ای بالاتر باشد ؛ خبرنگاران هم قدرت مانور حرفه ای بیشتری خواهند داشت.

به عبارت دیگر خبرنگاران، یک سیستم پایش زنده، دیده بانی و رصدخانه ۲۴ ساعته جریان امور و عملیات کشور هستند که به صورت حرفه ای؛ تخصصی و بیطرفانه؛ بر فرآیندهای مختلف اقتصادی سیاسی فرهنگی اجتماعی (داخلی و خارجی) نظارت و کنترل می‌نمایند. برای همین است که تشکلی بنام خبرنگاران بدون مرز هم موجودیت یافته تا برای کار خبرنگار ؛ جغرافیا و حد و مرز قائل نباشیم.

عنصر مهم کار خبرنگاری دانایی و آگاهی است. خبرنگار رشد یافته بالغ و کارشناس ؛ همواره بدنبال کار حرفه ای و پرهیز از فعالیت‌های حاشیه ای و غیر ضرور است. خبرنگار عاقل و خبره ؛ از شایعه سازی و دخالت حب و بغضهای شخصی پرهیز می‌کند.

خبرنگار مانند پزشک است. مانند کاپیتان کشتی است. مانند معمار ساختمان است. مانند سرآشپز است. مانند قاضی و داور است.

کار و فکر و قلم خبرنگار می‌تواند باعث مرگ و نجات جامعه شود. خبرنگار با چرخش قلم خود می‌تواند سازنده یا تخریب کننده باشد. خبرنگار باید وجدان حرفه ای داشته و به ارزشهای اخلاق حرفه ای پایبند باشد. خبرنگار خوب ؛ یک مونس و همدم صاف و صادق برای محرومان و مظلومان و ستم دیدگان است. خبرنگار پاک و سالم بدنبال تامین منافع عامه است. کار خبرنگار ؛ خون دل خوردن و غصه خوردنهای فراوان دارد. خبرنگار مخزن اسرار است. او چیزهایی می‌داند و می‌بیند که غم انگیز و اعصاب خرد کن است. اما او باید مقاوم ؛ صبور ؛ باگذشت و دریادل باشد. گاهی اوقات متاسفانه  باید کتک خور خوبی و فحش خور خوبی باشد و این هم چیزی است که هست.

خبرنگارانمی‌توانند به چشم یک تهدید یا یک فرصت نگریسته شوند و این خبرنگار است که باید در جامعه بخوبی جایگاه خود را بیابد. در یک جامعه چند صدایی است که کار خبرنگار دیده و شنیده می‌شود. خبرنگاران فریادگران آزاده ای هستند بر علیه بی‌عدالتی ها و قانون شکنی ها و از این رو ؛ جان برکفانی می‌باشند که کارشان اگر خدایی باشد ؛ کارستان است.

خبرنگاران انسانهای رشید و شریف و خودساخته ای هستند که قابل خرید و فروش نبوده و حرفه خود را با رانت و معامله و امر و نهی ها دچار آفت و سقوط نمی‌کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ابراهیم فارسی مدان
  • منبع : گروه رسانه ای قلمنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.