stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 385799
  • 20 مرداد 1400 - 19:37
2
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان اعلام کرد:

ظرفیت جذب ۶۶۰ دانشجو در دانشگاه پیام‌نور همدان

ظرفیت جذب ۶۶۰ دانشجو در دانشگاه پیام‌نور همدان
همدان- رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با بیان اینکه ظرفیت جذب ۶۶۰ نفر را در سال‌تحصیلی پیش‌رو داریم، گفت: ۲۰ مردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام بدون آزمون در دانشگاه پیام‌نور همدان است.
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم از همدان، صفی‌اله صفایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه پیام نور، بزرگترین دانشگاه الکترونیکی سطح کشور است و بیشترین قبولی در آزمون استخدامی، وکالت و کارشناسی ارشد را دارد، عنوان کرد: تحصیل در دانشگاه پیام‌نور احتیاج به حضور دائم ندارد، حضور در کلاس اجباری نیست و همه منابع درسی دیجیتال به‌صورت دیجیتال در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد همچنین انتقال به محل سکونت بدون دریافت هزینه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت جذب ۶۶۰ نفر را در سال‌تحصیلی پیش‌رو داریم، مطرح کرد: تا امروز (بیستم مردادماه) همه  افرادی که دیپلم دارند، می‌توانند برای تحصیل در این دانشگاه در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با تصریح بر اینکه سعی کرده ایم که رشته ها را در دانشگاه پیام نور به بین رشته ای شدن و رشته های کاربردی سوق دهیم، اظهار کرد: با این روند، به بازار کار در انتخاب رشته ها توجه شده است.

صفایی با تاکید بر اینکه امکان تحصیل هم زمان تحصیل در دو دو مقطع تحصیلی و هم زمان در دو رشته تحصیلی با تخفیف برای دانشجویان وجود دارد، گفت: تحصیل هم زمان با خدمت سربازی و دوران محکومیت نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با بیان این موضوع مطرح کرد: دانشگاه پیام نور همدان دارای ۳۳۱ رشته در مقطع کارشناسی، ۴۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد است و ۱۰ هزار دانشجوی کارشناسی و دو هزار دانشجوی کارشناسی ارشد، دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا ۹۹ شاهد رشد ۱۲۰ درصدی در واحدهای مستقر فناور و مراکز نوآوری دانشگاهی هستیم، عنوان کرد: هم اکنون ۳۵ واحد و هسته فناور در این دانشگاه دایر است.

صفایی خاطرنشان کرد: به لحاظ رویدادهای کارافرینی برگزار شده از سال های ۹۷ تا ۹۹ شاهد رشد صددرصدی بوده ایم و در دوران شیوع ویروس کرونا نیز این رویدادها در قالب ۵ رویداد به صورت مجازی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با بیان این که در زمینه تعداد طرح های پژوهشی خاتمه یافته دانشگاهی رشد ۷ درصدی را شاهد هستیم، اظهار کرد: رشد ۱۷ درصدی طرح های مصوب شده و رشد ۱۵ درصدی مقالات علمی منتشر شده را در سال ۹۹ نیز شاهد هستیم.

در ادامه این جلسه، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی برای ارتباط با صنعت در دانشگاه پیام‌نور استان منعقد شده‌ است، مطرح کرد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه وزارت علوم است و رتبه ششم آموزش از راه دور در جهان و رتبه اول در آسیا را دارد.

نصراله عرفانی با بیان اینکه شهریه دانشگاه پیام نور، کمترین شهریه دانشگاهی است که امکان پرداخت آن به‌صورت اقساط وجود دارد، همچنین وام تحصیلی دو درصد به دانشجویان، پرداخت می‌شود، به امضای تفاهم‌نامه‌هایی درراستای ارتباط با صنعت اشاره کرد: در سال گذشته سه تفاهم‌نامه با شرکت الموت نفت آبادان، نظام مهندسی معدن استان همدان و صرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، منعقد شده است.

وی در بخش پایانی این جلسه، با تاکید بر اینکه شعار دانشگاه پیام نور، آموزش برای همه کس، همه جا و همه وقت است، به ظرفیت های دانشگاه پیام نور چون آزمایشگاه تخصصی دانشگاه پیام‌نور همدان، عضو شبکه آزمایشگاهی نانوفناوری کشور و محل ارجاع انجام آزمایشات در حوزه نانوفناوری اشاره کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.