stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 38624
  • 13 فروردین 1399 - 1:09
2
گزارشی از اقدامات استاندار کرمانشاه در بحران های سخت و جای خالی سکان مدیریت هلال احمر کشور

سال ۹۸؛ سال بحران‎های پر خطر برای مدیران خطرپذیر/ آیا هلال ریاست ساختمان صلح با نام بازوند کامل می شود؟/ دکتر بازوند: بیرون رفتن در ۱۳ بدر یعنی گره زدن کرونا به زندگی/قدردانی وزیر بهداشت از استاندار کرمانشاه

سال ۹۸؛ سال بحران‎های پر خطر برای مدیران خطرپذیر/ آیا هلال ریاست ساختمان صلح با نام بازوند کامل می شود؟/ دکتر بازوند: بیرون رفتن در ۱۳ بدر یعنی گره زدن کرونا به زندگی/قدردانی وزیر بهداشت از استاندار کرمانشاه
دکتر هوشنگ بازوند گفت: بیرون رفتن در 13 بدر به معنای گره زدن کرونا با زندگی است.
قلم | qalamna.ir :

سال ۹۸ سالی پر فراز و نشیب و به واقع سال بحران های بسیاری برای کشور بود، سالی که غرب ایران دائما درگیر بحران های بزرگ از زلزله و سیل تا رویدادهای مختلف چالش برانگیزی که مدیران خطرپذیر را محک می زد و حالا هم کرونا سراسر کشور را در بر گرفته است و چاره ای جز قرنطینه و در خانه ماندن و لزوماً رعایت شدید موارد بهداشتی نیست، اما یک مسئله جای تامل دارد آن هم برای کشوری که با بحران هایی نظیر سیل و زلزله وریزگردها و مشکلات اقلیمی و جوی بسیاری دست و پنجه نرم می کند چرا سازمان مهم و امدادی و واکنش سریع برای مشکلات بوجود آمده به نام “هلال احمر” بدون فرمانده باقی مانده است؟ آیا در کشور مدیران قابل و خطرپذیر نداریم که بتوانند با درارت و تدبیرات لازم سکان هلال احمر را در مواقع حساس بر عهده بگیرند؟ از اینجا که ما هستیم به جای دوری اشاره نمی کنیم، در استان کرمانشاه مدیری وجود دارد که بحران های بزرگ زلزله سرپل ذهاب و سیل را مدیریت کرده و به خوبی پشت سر گذاشته، کسی که تلاش کرد چهره غرب ایران را تغییر و بهبود ببخشد و صنعت گردشگری را در این خطه ارزشمند رونق ببخشد و حالا هم اهتمام دارد تا بحران کرونا را به هر شکل ممکن کنترل کند حتی اگر از مردم خواهش کند و یا راه را به روی کسانی که با جان مردم بازی می کنند و به کروناویروس بی اعتنا هستند ببندد!

به هر حال هلال احمر ایران؛ نهادی مردمی با خدماتی ملی و بین‌المللی است که وظیفه خطیر امداد و نجات را بر عهده دارد و در شرایط بحران، نوک پیکان انتظارات متوجه اوست؛ این نهاد مردمی با حجم وسیعی از مسئولیت‌ها و البته آوازه‌ای درخشان در میان جمعیت‌های ملی دنیا، اما حالا پس از برخی حواشی بدون فرمانده کار خود را در شرایط سخت کرونایی کشور ادامه می‌دهد.

 گفتنی است با توجه به سوابق دکتر هوشنگ بازوند در مدیریت مشکلات بحرانی غرب کشور از جمله زلزله، سیل و کرونا و توجه وزیر بهداشت به پیشنهاد بازوند برای مقابله با کرونا که مصوب دولت هم شد، این گمانه زنی را می توان احتمال داد که ریاست بازوند بر ساختمان هلال احمر کشور دور از انتظار نباید باشد.

هلال ریاست ساختمان صلح کی کامل می شود؟/آیا بازوند رییس سازمان هلال احمر ایران می شود؟

با توجه به سوابق مدیریت بحران زلزله و سیل و حالا هم کرونا و توجه وزیر بهداشت به پیشنهاد استاندار کرمانشاه و مصوب شدن آن در دولت و همچنین انتصاب سرپرست هلال احمر ایران، گمان می رود راه برای نزدیک ترین گزینه به این پست هموار شده باشد.

 

موافقت وزیر بهداشت با پیشنهاد استاندار کرمانشاه 

 دکتر نمکی وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از اقدامات انجام شده در استان کرمانشاه تشکر کرد و با پیشنهاد دکتر هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه مبنی بر اعمال محدودیت های ترافیکی در شهرهای مبداء و کانون های کرونا موافقت کرد.

وزیر بهداشت همچنین گفته که دکتر بازوند در هر جایی که فعالیت داشته منشاء اثربخشی، تحول، خیر و برکت بوده و پیشنهاد ایشان روز شنبه در ستاد ملی مصوب و ابلاغ خواهد شد و اجازه خروج شهروندان را از شهرهای مبداء نخواهیم داد.

همچنین در ادامه رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا به پیش بینی های انجام شده برای تأمین دارو خبر داد و تأکید کرد: دارو های مورد نیاز را پیش بینی کرده ایم و کمبود دارو نداریم و نخواهیم داشت.

گفتنی است دکتر بازوند استاندار کرمانشاه در گزارشی از اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با بیماری کرونا در کرمانشاه گفته بود که “به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد می کنیم در دستورالعملی محدودیت مسافران را از شهر مبداء و به ویژه کانون های کرونا اعمال و اجازه خروج و حرکت به سمت دیگر استانها داده نشود.”

 

بیرون رفتن در ۱۳ بدر یعنی گره زدن کرونا به زندگی

 دکتر هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در خصوص اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس گفته که سخت گیری و کنترل های فعلی برای حفظ سلامت مردم است. بیرون رفتن در ۱۳ بدر به معنای گره زدن کرونا با زندگی است. 

دکتر بازوند استقبال و همراهی مردم کرمانشاه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و در ادامه صحبت های خود گفته که این طرح به لحاظ اینکه مورد حمایت همه گروههای اجتماعی قرار گرفته، اثربخشی مناسبی را نیز در تصمیم گیری های خانواده ها داشته است. تصمیم خانواده ها برای کنسل کردن سفرها به نوعی اقدامی پیشگیرانه برای کاهش و قطع زنجیره انتقال است و امیدواریم این روند همکاری و مشارکت مردمی استمرار داشته باشد.

 استاندار کرمانشاه همبستگی، همراهی و همدلی ایجاد شده در نتیجه این طرح را در سطح کشور مثبت ارزیابی کرده و گفته که علاوه بر شهرها مردم در سطح روستاها نیز به میدان آمده اند و برای پیشگیری و مقابله با بیماری از تمامی ظرفیت ها استفاده می کنند.

 

دکتر بازوند در این روزهای کرونایی سامانه ای ایجاد کرده تا مردم مستقیم بتوانند با او در ارتباط باشند

سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۴۴۴۰ برای ارتباط مستقیم شهروندان با دکتر هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به منظور دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی و مشارکت اقشار مختلف در اجرای مطلوب طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس راه اندازی شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.