stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 386838
  • 24 مرداد 1400 - 15:50
2
عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

خوزستان شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه انرژی کشور دارد

خوزستان شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه انرژی کشور دارد
خوزستان - ورناصری: با توجه به اینکه خوزستان مرکز تولید برق، نفت، گاز و پتروشیمی است، شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه انرژی کشور را دارد.
قلم | qalamna.ir :
علیرضا ورناصری بر احداث حداقل یک منطقه ویژه انرژی در خوزستان مانند منطقه ویژه انرژی عسلویه، به منظور پیشرفت استان تاکید کرد و گفت: همه حامل‌های انرژی در کمترین فاصله با این بازار در دسترس هستند، بنابراین دیگر نیاز به تقبل هزینه‌های حمل و نقل و جابجایی نیست.
 
وی منطقه ویژه انرژی را به معنای تولید، پالایش و عرضه حامل‌های انرژی به‌صورت توامان در یک منطقه دانست و بیان کرد: این بازار در خوزستان به خریداران خارجی که عموما همسایگان ما هستند نزدیک است و شرایط خرید و فروش را تسهیل می‌کند.
 
ورناصری افزود: با توجه به اینکه عرضه و تقاضا در یک منطقه اتفاق افتاده، کمترین هزینه و بیشترین فایده را به دنبال خواهند داشت.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه منطقه آزاد انرژی علاوه بر ایجاد اشتغال، ثروت‌آفرینی نیز به دنبال دارد و با توجه به وجود زیرساخت‌ها در خوزستان همچون منابع تولیدی، این کار به سهولت بیشتری انجام می‌شود، اظهار داشت: ساختار انرژی در استان عملاً از هم‌گسیخته است، به همین دلیل در گام اول باید تولید، پالایش و توزیع را یکپارچه کرد و از حالت پراکنده خارج و تا حدودی نظام‌یافته شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: رایزنی‌های لازم برای ایجاد منطقه ویژه انرژی در استان در حال انجام است و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.