stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 386872
  • 24 مرداد 1400 - 19:17
1

منع تردد در جاده‌ها از ظهر امروز

منع تردد در جاده‌ها از ظهر امروز
قلم | qalamna.ir :

از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیلی سراسری در کشور اعمال می‌شود.

 پیش از ظهر امروز،  سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در جلسه ویژه به منظور چگونگی ایفای نقش پلیس همزمان با  اجرای مصوبات جدید  ستاد ملی مقابله با کرونا  در اعمال ممنوعیت های جدید تردد بین استانی، تدابیر لازم را ابلاغ کرد.

وی در حاشیه این نشست در تشریح ممنوعیت های تردد در تعطیلات پیش‌رو اظهار کرد: اکنون ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند لذا بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد از ساعت ۱۲ ظهر امروز (۲۴ مرداد ماه ) تا پنجم شهریور منع تردد بین استانی اعمال شود، البته منع تردد فقط مختص بین استان هاست و تردد بین شهرهای یک استان ممنوعیتی ندارد.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مذکور، خروج پلاک های بومی و ورود پلاک های غیربومی به همه شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است؛ همچنین منع تردد شبانه در تمام شهرهای کشور اعم از نارنجی و زرد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد کماکان ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی درباره مجوزهای صادر شده توسط فرمانداری‌ها برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی، بیان کرد: فرمانداری‌ها در چند ماه اخیر، مجوزهایی برای تردد، بدون تاریخ و به صورت نامحدود صادر کرده اند که بر اساس ابلاغیه  روز گذشته وزارت کشور به پلیس راهور، تمام مجوزها تا قبل از ۲۴ مرداد ماه باطل است.

سردار رضایی یادآور شد: تمام مجوزهای صادره  توسط فرمانداری‌ها مبنی بر تردد بین استانی  نیز از درجه اعتبار ساقط  می‌شود و هموطنان به امید مجوزهای صادر شده تا ۲۴ مردادماه، راهی سفر نشوند زیرا از ادامه سفر آنها جلوگیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، استثنائاً افرادی کار ضروری دارند و این کارها جزو مواردی است که توسط وزارت کشور به فرمانداری‌ها ابلاغ شده، می‌توانند از تاریخ ۲۴ مرداد ماه به بعد از فرمانداری به صورت محدود و روزشمار مجوز تردد بگیرند.

سردار رضایی تصریح کرد: در محدودیت‌های پیش‌رو، علاوه بر تشدید طرح‌های قبلی، انسداد “فیزیکی” نیز در نقاط معین با همکاری  وزارت راه و شهرسازی و عوامل انتظامی صورت می‌گیرد، بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در مرز خروجی‌های استان ها ممنوعیت تردد وجود دارد همچنین مانند دفعات قبل، استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده و منع تردد بین این دو استان وجود ندارد.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که اصرار به سفر دارند، در قبال پرداخت جرایم ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومانی، قادر به ادامه مسیر خواهند بود؟ گفت: خیر اینگونه نیست، جاده‌ها به صورت فیزیکی بسته است و شاهد ممنوعیت تردد خواهیم بود، البته که از همو طنان عزیز انتظار است به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی بگیرند و با فرزندان خود در نیروی انتظامی همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا  متذکر شد: تردد برای ناوگان بار و مسافر منعی ندارد و بناست مطابق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا  ظرفیت جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان عمومی مسافر به یک سوم کاهش پیدا کند؛ که البته پلیس راهور بر این مهم نظارت خواهد داشت و در صورت مشاهده تخلف، راننده جریمه می شود.

در این نشست تخصصی  سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا، حسین ساجدی نیا معاون عملیات ناجا  و سردار  مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا  حضور داشته و گزارشاتی ارائه کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.