stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 38706
  • 13 فروردین 1399 - 16:01
3
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد:

برگزاری ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس با محوریت خدمات بشردوستانه

برگزاری ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس با محوریت خدمات بشردوستانه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از برگزاری ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس با محوریت خدمات بشردوستانه، تب سنجی و غربالگری خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور ثبت و انتشار رویدادها و خدمات بشردوستانه و امدادی اعضای داوطلب و تبادل تجربیات و رفتارهای بشردوستانه خانواده ها و اقدامات ابتکاری هموطنان در دوره گذار از ویروس کرونا با رویکرد افزایش سازگاری و بهبود شرایط خانواده و همنوعان و نيز ترویج فرهنگ همیاری، همدلی و همدردی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا (کووید19) برگزار می شود.
قلم | qalamna.ir :

بهروز کارخانه‌ای در گفت و گو با خبرنگار قلم، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا دوازدهم فروردین ماه ۹۹، خدمات بهداشتی شامل گندزدایی و ضدعفونی برای ۲ هزار و ۱۱۰ نفر، ۱۶۳ خودرو، ۵۶۹ خیابان و ۲۷۳ باب توسط جمعیت هلال احمر همدان انجام شده است، عنوان کرد: در این ایام، ۵۱ هزار و ۶۳۸ عدد ماسک، ۱۵۰ جفت دستکش، ۱۶ هزار و ۳۴ بطری مایع ضدعفونی کننده و ۶ هزار و ۹۳۰ لیتر مواد شوینده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه از ۱۳ اسفندماه ۹۸ لغایت ۱۲ فروردین ماه ۹۹،  ۱۰۵ پرسنل و یک هزار و ۸۵۰ عضو داوطلب  جمعیت هلال‌احمر در ایستگاه‌های سلامت استان همدان مستقر هستند، خاطر نشان کرد: این افراد در نیروی های عملیاتی شامل امداد و نجات، معاونت بهداشت و درمان، سازمان جوانان و سازمان داوطلبان ارائه خدمات می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در خصوص آمار پایگاه ها و مراکز امدادی جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: ۶۰ نیرو در قالب خدمات امداد و نجات جاده ای ثابت، ۵ نیرو در قالب خدمات امداد و نجات کوهستان ثابت، ۵ مرکز واکنش سریع، ۴ مرکز کنترل و فرماندهی عملیات و ۹ نیروی کشیک آماده در شعب ارائه خدمات می کنند.

این مسئول ادامه داد: تعداد ۲۰ دستگاه خودرو آمبولانس، ۱۵ خودرو عملیاتی و ۱۱ خودروی اداری در پایگاه ها و مراکز امدادی جمعیت هلال احمر استان همدان آماده به کار هستند.

** غربالگری ۴۳۳ هزار و ۸۱۷ نفر در ۱۴ ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر استان همدان

کارخانه ای از غربالگری ۴۳۳ هزار و ۸۱۷ نفر در ۱۴ ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۳۳ هزار و ۵۰۹ نفر فاقد علامت و ۳۰۸ نفر دارای علامت تب بودند که ۴۸ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در تمامی بخش‌ها فعال است و تلاش خود را برای مهیا کردن شرایط خوب روحی و جسمی افراد به کار می‌گیرد، گفت: پویش‌ها و جشنواره‌های مختلفی توسط جمعیت هلال‌احمر پیش‌بینی شده که از مردم دعوت می‌شود در این پویش‌ها شرکت کنند.

این مسئول در این راستا از برگزاری ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس با محوریت خدمات بشردوستانه، تب سنجی و غربالگری خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور ثبت و انتشار رویدادها و خدمات بشردوستانه و امدادی اعضای داوطلب و تبادل تجربیات و رفتارهای بشردوستانه خانواده ها و اقدامات ابتکاری هموطنان در دوره گذار از ویروس کرونا با رویکرد افزایش سازگاری و بهبود شرایط خانواده و همنوعان و نیز ترویج  فرهنگ همیاری، همدلی و همدردی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا (کووید۱۹) برگزار می شود.

کارخانه ای در تشریح این موضوع چنین گفت: موضوعات این جشنواره شامل خدمات بشردوستانه و امدادی اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر به مردم در پایگاه های اطلاع رسانی، تب سنجی، غربالگری، مشاوره، توزیع اقلام بهداشتی وغیره، ابتکارات بشردوستانه هموطنان درنحوه سازگاری و گذران مفید و موثر اوقات فراغت درخانه، مهارت های ایمنی و مراقبتی در دوره گذار از ویروس کرونا، رفتارهای نوعدوستانه جهت افزایش ضریب تاب آوری، سطح ایمنی و سلامت همنوعان، حمایت های روانی واجتماعی جهت بهبود سلامت روان اقشار آسیب پذیر (مبتلایان، بهبود یافتگان و خانواده آنان)، رویدادهای موثرطرح سحاب(اقدامات امدادی و بشردوستانه اکیپ های سیار در پیشگیری ازابتلا به بیماری کرونا) است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با تاکید بر این که مهلت شرکت در این جشنواره تا روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ است، تصریح کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را تا تاریخ مذکور، به پست الکترونیک جشنواره (bashardoosti99@gmail.com) ارسال نمایند.

گفتنی است؛ شرکت در این جشنواره برای عموم هم وطنان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در گروه سنی جوانان و نوجوانان آزاد است و به منتخبین بر اساس نظر کمیته داوری در آیین بشر دوستی جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.