stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 387469
  • 28 مرداد 1400 - 15:18
0
مولف کتاب فروش عالی در فروشگاه به زبان مدیر بازاریابی:

تجربیات کاری و آموزشی خود را در قالب یک کتاب به رشته تحریر در آوردم

تجربیات کاری و آموزشی خود را در قالب یک کتاب به رشته تحریر در آوردم
هرمزگان/ قلمنا-دنیای امروز که با پیشرفت همه جانبه تکنولوژی و ظهورو بروز انواع برنامه های مجازی روبرو است شاید کمتر مجالی برای ورق زدن کتاب باقی گذاشته است. اما در میان این آشفته بازار تکنولوژی و فضاهای گونا گون مجازی هستند افرادی که هنوز دل در گروه کتاب و کتابخوانی و تالیف و نشر کتاب دارند به همین بهانه با مولف کتاب (( فروش عالی در فروشگاه به زبان مدیر بازاریابی ))به گفتگو نشسته ایم .
قلم | qalamna.ir :

-لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟

داریوش عزیززاده ، متولد ۱۳۶۵ در تهران هستم . مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی در دانشگاه آزاد و مقطع کارشناسی مدیریت صنعتی را در دانشگاه اصفهان گذرانده ام واز سال ۱۳۹۵ در واحد اداری منطقه خلیج فارس مشغول بکارم.

– درخصوص نخستین تالیفتان و ورود به دنیای نویسندگی توضیح دهید ؟

چندین سال در آموزشگاه های علمی مشغول بکار هستم و همچنین در تایم عصر بعنوان مشاور در بازار و فروشگاه مشغول بکار هستم که با توجه به یک دهه تجربه کاری و حضور در کنار بزرگان در صدد نوشتن کتاب برآمدم  و بعد از گذراندن یک دوره نویسندگی ؛کتابم را تالیف کردم .

نخستین تالیف خود را در سال ۱۳۹۹ کتاب (( فروش عالی در فروشگاه به زبان مدیر بازاریابی )) که حاصل یک دهه حضور در بازار ، تعامل با کارآفرینان برتر و مطالب علمی روز می باشد را به رشته تحریر در آوردم. این کتاب برای فروشگاه های برتر کشور ارسال شده و علاقه مندان می توانند کتاب حاضر را از انتشارات بازاریابی تهیه کنند.

با توجه  به استقبال گسترده ای که از این کتاب شده ،توسط انتشارات بازاریابی در دو نوبت در قطع رقعی در ۱۶۳ صفحه به قیمت ۷۵۰۰۰۰ ریال چاپ گردیده است.

-هدفتان از تالیف این کتاب چه بود ؟

هدفم از تالیف کتاب حاضر افزایش فروش فروشگاه براساس پنج متغیر (محصول،انتخاب صحیح محل فروشگاه و چیدمان اصولی، قیمت گذاری هوشمندانه ،تبلیغات موثر و کارا و انتخاب صحیح کارکنان شایسته و توانمندسازی آنان می باشد).

-آیا مطالب کتاب کاربردی است و یا تنها به صورت تئوری یک سری مسائل توضیح داده شده است ؟

کتاب حاضر جنبه کابردی دارد و براساس تجربیات کاری ،مصاحبه با کارآفرینان موفق ،صاحبان فروشگاه ها و مراکز خدماتی و مطالب علمی روز  تحریر شده است.همچنین فصل پنجم کتاب (انتخاب صحیح کارکنان شایسته و توانمند سازی کارکنان ) نیز قابل تعمیم و استفاده در ادارات دولتی و خصوصی نیز می باشد. رئوس این فصل شامل(روشهای انتخاب کارکنان بر اساس استاندارد های کاری،کنترل سوابق و کارنامه کاری متقاضیان،جذب افراد شایسته ،آموزش کارکنان،پوشش مناسب لباس فرم ،توانمند سازی بیان و کلام کارمندان،نظارت و ارزیابی کارکنان،چرخش شغلی ) است.

-نقش خانواده و همسرتان در موفقیت شما تا چه میزان بوده است ؟

بدون شک یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در موفقیت و پیشرفتم در محیط کار و امر نویسندگی ، خانواده به خصوص والدین و همسرم می باشد.

ارائه منابع و رفرنس های مرتبط با کتاب توسط خانواده ام و حمایتهای مادی و معنوی شان بسیار تاثیر گذار می باشد وخواهد بود.

-آیا کار جدیدی در دست تالیف دارید ؟

هم اکنون در حال تالیف کتاب دوم خود در حوزه سیستم های اداری و ستادی با هدف چابک سازی و تسهیل فرآیندهای اداری و همچنین موضوع جذب افراد شایسته هستم.

با توجه به اینکه صنعت نفت در جذب کارکنان بسیار با دقت و اینکه همه جوانب در را  در نظر می گیرد الگوی خوبی می باشد و همچنین با حضور خودم در واحد اداری این موضوع را بخوبی مشاهده کرده ام.

یکسری عوامل همچون: داشتن تحصیلات مرتبط ،سابقه کار،بومی بودن ،رضایت شغلی از کارفرما قبلی، تحقیقات محلی ،آزمون و مصاحبه را بدقت مورد بررسی قرار خواهم داد.

در ادامه کتاب به آموزش دادن کارکنان در حین ورود ؛ضمن خدمت؛ مسائل انگیزشی و روانشناسی می پردازد.

و در پایان نیز به موضوعی  همچون  نظارت و ارزیابی و چرخش شغلی با ذکر مثال پرداخته است.

امید است کتابی که در حال تالیف است کمک شایانی در جذب افراد شایسته و توانمندسازی آنان در سازمان و ادارات نمایید.

همچنین در حوزه پژوهش های علمی نیز دو تحقیق کامل و مقاله علمی با عناوین ؛ بررسی عوامل موثر بر خریدهای داخلی شرکت پالایش نفت بندرعباس و بررسی عوامل موثر در نگهداری کارکنان غیر بومی منطق اقماری و بد آب و هوا در سطح صنعت نفت انجام داده ام.

-آثار چه نویسندگانی را بیشتر دنبال می کنید ؟

در اوقات فراغت کتابهای حوزه مدیریت ستادی همچون دکتر روستا ، دکتر  درگی ؛ پروفسور کاتلر و سایر نویسندگان در این حوزه را مطالعه می کنم.

-به نظر شما رمز موفقیت در کسب و کار خصوصا با اوضاع اقتصادی کنونی چیست ؟

رمز موفقت در کار و کسب و شرایط اقتصادی فعلی؛ قبل از شروع هر کاری مشورت با اهل فن و دانش آن حوزه کاریمی باشد که دید روشنی از مسیر پیش رو به اشخاص می دهد.همچنین استفاده از تجربیات بزرگان بازار بسیار مهم و حیاتی است.

-اوقات فراغت را چگونه می گذرانید ؟

دراوقات فراغت علاوه بر نویسندگی و مطالعه، مدرس آموزشگاه های علمی و همچنین مشاور در حوزه بازار و سیستم های اداری کار و کسب های خصوصی هستم. زندگی در کنار ساحل همیشه خلیج فارس بسیار آرامش بخش و لذت بخش می باشد .

-توصیه شما به عنوان یک نویسنده به مردم چیست ؟

در همه حال مطالعه کنند و کتاب را هیچ زمانی از زندگی خود حذف نکنند.  پیشنهاد می کنم حتما در طول روز مطالعه را در سرلوحه کارشان قرار دهند تا علاوه بر لذت خواندن،  از تجربیات و دانش نویسندگان بهره ببرند تا زندگی موفقی را برای خود و خانواده محترمشان فراهم نمایند.

انتهای پیام/ 

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار آزاد کویک

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.