stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 387778
  • 30 مرداد 1400 - 17:39
0
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان :

بازرسان کار در تعطیلات نیز مشغول کار هستند

بازرسان کار در تعطیلات نیز مشغول کار هستند
هرمزگان/ قلمنا-معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از عدم تعطیلی فعالیت بازرسان کار در هرمزگان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

شاهی اظهارکرد:  یکی از نیروهایی که با توجه به وضعیت کرونایی موجود و تعطیلاتی که اعمال شده است کار خود را تعطیل نکرده اند و دوشادوش سایر مشاغل حساس به انجام وظیفه می پردازند بازرسان کار هستند که اهداف بسیار مهمی را دنبال می کنند.

 وی افزود: نظارت بر اجرای مقررات ناظر به شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به کارهای سخت، زیان آور و خطرناک، مدت کار، مزد، رفاه کارگران ، اشتغال بانوان و کارگران نوجوان از جمله وظایف این بازرسان است که در جهت حمایت و پاسداشت حقوق جامعه کارگری انجام می شود.

 معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: بازرسان کار وظیفه دارند بر حسن اجرای مقررات قانون کار و آیین نامه ها و دستورالعمل های فنی و ایمنی نظارت کنند و در صورت وقوع حوادث در کارگاه ها برای کارگران به آن ها رسیدگی کنند.

شاهی با بیان اینکه بازرسان کار در ایام تعطیلات کرونایی نیز فعالیت خود را تعطیل تکرده اند؛ تصریح کرد: تعداد بازرسان کار استان هرمزگان ۱۸ نفر هستند که به اتفاق رئیس بازرسی کار استان ۱۹ نفر می شوند و نحوه عملکرد آن ها به صورت بازرسی های ادواری و موردی است که در بازرسی های ادواری طبق برنامه زمابندی ای که براساس تقسیم بندی کارگاه های پرخطر، خطر متوسط و کم خطر انجام شده است صورت می گیرد.

 وی اضافه کرد: بازرسی های موردی بر اساس شکایت هایی که از جانب کارگران یا مشکلات خارج از برنامه پیش بینی انجام می شود و همچنین بازرسی از اتباع خارجی غیر مجاز نیز به صورت موردی در دستورکار است و مسائل مربوط به آن ها نیز دنبال می شود.

 شاهی عنوان کرد: وظایف بازرسین کار با استناد به ماده ۹۶ قانون کار است که مهم ترین این وظایف نظارت بر مزد کارگر، رفاه کارگر، شرایط رفاه اجتماعی کارگر است و هر جایی بازرس در کارگاه ها احساس کند که نقض قانون اتفاق می افتد می تواند تذکر دهد.

 وی خاطرنشان کرد: بررسی و تجزیه تحلیل حوادث ناشی از کار و تلاش برای پیشگیری آن ها و رفع اشکالات آیین نامه های در حال اجرا و پیشنهاد تصویب آیین نامه های مورد نیاز از دیگر وظایف بازرسین کار است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.