stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 389040
  • 06 شهریور 1400 - 13:58
1
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

عملکرد مناسب دانشگاه علوم پزشکی اراک در اولین دوره رتبه بندی “رعد”

عملکرد مناسب دانشگاه علوم پزشکی اراک در اولین دوره رتبه بندی “رعد”
مرکزی_ قلمنا_ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اولین دوره رتبه بندی جامع علمی دانشگاه های سراسر کشور با عنوان "رعد" برگزار و دانشگاه علوم پزشکی اراک در آن عملکرد خوبی را از خود نشان داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: این رتبه بندی با مشارکت و همکاری سه معاونت فرهنگی – دانشجویی، آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در سطح کشور برگزار شد.

وی افزود: در این رتبه بندی تلاش شده تا با دیدگاه های تلفیقی نسبت به فعالیت دانشگاه ها، علاوه بر تجمیع رتبه بندی های آموزشی و پژوهشی، برای اولین بار ارتقاء کیفی فعالیت های حوزه فرهنگی-دانشجویی نیز مد نظر قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دلیل این اقدام را اینطور بیان کرد که امروزه با ظهور دانشگاه های نسل جدید، دانشگاه ها علاوه بر اهتمام و رقابت برای کسب جایگاه کیفی در آموزش و پژوهش و فناوری، تلاش می کنند با معرفی و ارایه کیفیت بالایی از فرهنگ دانشگاهی، رضایت دانشجویان و دانشگاهیان را نیز تضمین نمایند.

دکتر جمالیان تاکید کرد: در اجرای رعد ۱۴۰۰ تلاش شده به اختلاف سطح و ظرفیت و امکانات دانشگاه های مختلف و ماموریت های متفاوت آنها توجه شده و میزان تلاش دانشگاه ها در اعتلای آکادمیک موسسه، مورد نظر قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شکل گیری یک نظام رتبه بندی علمی در کنار سایر نظام های نظارت و ارزیابی منجر به تحرک و انگیزش مثبت دانشگاه ها و آموزش عالی سلامت گردیده و زمینه بهبود و ارتقاء دانش مبتنی بر نیازهای سلامت در جامعه را فراهم می کند.

وی افزود: جایگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک در بعد بین المللی سازی و بین دانشگاه های علوم پزشکی مراکز استان ها رتبه ۵ و در زمینه انسان ساز و حکمت بنیان، جایگاه ۱۷ و در زمینه “دانشگاه نسل آینده و فناور” در جایگاه ۱۴ و در زمینه پاسخگویی در جایگاه ۹ است که نسبتاً جایگاه های خوبی است و عملکرد قابل قبولی به حساب می آید.

دکتر جمالیان گفت: همچنین جایگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین دانشگاه های مرکز استان در بعد سرآمدی و مرجعیت در جایگاه ۱۱ و در زمینه ماموریت گرایی رتبه ۱ و همچنین در حوزه تعداد مصوبات هیات امنا  و ابعاد آموزشی، تحقیقات و فناوری و دانشجویی و فرهنگی در رتبه ۷ است.

دکتر جمالیان در پایان از زحمات و تلاش های همکاران و احد های مختلف به خصوص معاونت های فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و تحقیقات و فناوری تشکر کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.