stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 390033
  • 11 شهریور 1400 - 17:50
6
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز؛

هیچ شخص یا گروهی در انتخاب شهردار جدید نقشی نداشته است

هیچ شخص یا گروهی در انتخاب شهردار جدید نقشی نداشته است
محمودی با اشاره به اینکه ما معتقدیم که شهردار باید آشنا به مسائل شهرداری باشد خاطر نشان کرد: امینی در میان گزینه های مختلف به عنوان بهترین شهردار انتخاب شد و هیچ شخص یا گروهی در این انتخاب نقشی نداشته است.
قلم | qalamna.ir :

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز پنجشنبه در محل سالن جلسات برگزار شد، در خصوص روند انتخاب شهردار اهواز گفت: بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات تا همین امروز اعضا شورا جلسات مرتب و پیوسته ای داشته اند و به صورت ویژه در خصوص علل ناموفق بودن شوراهای قبل جلسات کارشناسی برگزار و قریب به ۳۰ علت شناسایی شدند.

سیاوش محمودی ادامه داد: ما می دانستیم یک انتخاب داریم و اگر این انتخاب به درستی صورت نگیرد تا ۴ سال با مشکل مواجه خواهیم بود و تمام تمرکز ما بر روی انتخاب شهردار بود.

وی افزود: ملاک هایی برای تعیین شهردار در نظر گرفته و به ۳۰ شاخص رسیدیم که ۹ شاخص از این ۳۰ مورد را به اطلاع مردم رسانیدم که اگر کسی را با این خصوصیات می شناسند برای شهرداری اهواز به ما معرفی کنند. ما دو ماه فراخوان عمومی دادیم و از همگان خواستیم که اگر کسی را با این ملاک های ۹ گانه می شناسید از طرق مختلف به ما معرفی کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: بنابر آیین نامه های جدید، انتخاب شهردار با قوانین بسیار متفاوتی روبرو است و در میان بندهای احراز، دو بند سختگیرانه تر وجود دارد که بند ۱ ماده یک می گوید شوراها یک ماه پس از رسمیت یافتن باید شهردار را انتخاب کنند در حالی که پیش از این ۳ ماه برای این امر فرصت وجود داشت.

وی ادامه داد: در آیین نامه جدید مدارک تحصیلی مرتبط برای انتخاب شهردار در نظر گرفته شده است در حالی که در ادوار گذشته شاهد بودیم که فارغ التحصیلان رشته های مختلف برای تصدیگری این سمت انتخاب می شدند.

محمودی با اشاره به قوانین جدید انتخاب شهردار افزود: در انتخاب شهردار قوانین به شکلی تدوین شده اند که از خود نیروهای بدنه در شهرداری می بایست انتخاب صورت بگیرد و استفاده از مدیران سایر دستگاه ها تقریبا منتفی می شود مگر در شرایطی خاص و با موافقت وزارت کشور.

وی ادامه داد: در مرحله نخست ۴۰ نفر را انتخاب کردیم که پس از بررسی های لازم به ۱۵ نفر رسیدیم و در نهایت ۵ نفر حاضر به ارائه برنامه به ما شدند. آقایانی مانند مازیار حسینی، علیرضا جاوید، آبادانیان، دکتر پورنصر، فرهادی، بابادی، اسدی همگی از مدیران تهران و خیراله کاظمی و درهمی از مدیران و اساتید دانشگاه مشهد نیز جزو گزینه های ما بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: دو گزینه هم از گزینه های مورد نظر دور پنجم شورای شهر اهواز داشتیم به نام های اسفندیاری و وطنی خواه که اسفندیاری انصراف داد و به دلایلی حاضر به پذیرش مسئولیت نشد. همچنین ما سقائیان شهردار بسیار موفق قم و معتمدی را که در کنار سقائیان از مدیران موفق شهرداری قم بود را در نظر داشتیم که هر دو به دلیل مشکلات کاری از حضور در این سمت عذرخواهی کردند.

محمودی گفت: در اصفهان ما با جناب قاری قرآن گفتگو کردیم که یکی از اساتید برجسته دانشگاه و مدیران موفق این شهرستان است ولی به دلایل خانوادگی ایشان نیز انصراف داد و این مسئولیت را نپذیرفت.

وی ادامه داد: زمانی که برای تحقیق در خصوص قاری قرآن به اصفهان رفتیم شخصی به ما امینی را معرفی کرد و وقتی که با ایشان ملاقات صورت گرفت دیدیم شرایط خوبی دارد و به همین دلیل به اهواز دعوتش کردیم و پس از معارفه کلی برنامه عملیاتی از وی درخواست شد.

در ادوار قبل مدیران به کرات عزل و نصب می شدند

محمودی با اشاره به اینکه ما معتقدیم که شهردار باید آشنا به مسائل شهرداری باشد خاطر نشان کرد: امینی در میان گزینه های مختلف به عنوان بهترین شهردار انتخاب شد و هیچ شخص یا گروهی در این انتخاب نقشی نداشته است و این انتخاب به دلیل فرصت یک ماهه محدود و از آنجایی که شهرداران سایر کلانشهرها انتخاب شده بودند به صورت فشرده صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: انتخاب مدیران شهرداری باید بر اساس شایسته سالاری صورت بگیرد و پس از آن ثبات مدیریت برای ما بسیار جدی است. ما در ادوار قبل دیدیم که مدیران به کرات عزل و نصب می شدند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات شهرداری اهواز تورم بیش از حد نیروهاست که تقریبا دو برابر کلانشهرهای دیگر حتی با جمعیت بیشتر است و تمام درآمد شهرداری باید صرف پرداخت حقوق کارکنانش شود.

محمودی گفت: با توجه به فرصت مغتنم دولت جدید باید همه نخبگان به کمک شهرداری اهواز بیایند و در جذب سرمایه ها و همچنین اعتبارات ملی ما را یاری دهند در بحث جذب سرمایه تاکید فراوانی به شهردار منتخب شده و قرار است ایشان نیز برنامه های کارشناسی خود را در زمینه جذب سرمایه و سرمایه گذار ارائه دهد.

بزرگترین آسیب شورا دخالت در عزل و نصب هاست

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ساماندهی نیروهای شهرداری را موضوعی حیاتی دانست و ادامه داد: در بخش های زیادی از شهرداری اهواز نیروهای مازاد و بلاتکلیف وجود دارند که مشخص نیست طی چه فرایندی جذب شده اند و بدتر از آن چگونه حقوقشان پرداخت شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص شایسته سالاری در انتصابات شهرداری اهواز گفت: این شورا در تلاش است تا توجه به نیروی انسانی را در اولویت برنامه های خود بگذارد و ما معتقدیم باید طرحی از سوی شورا تدوین شود که در آن معیارهای کرسی های مدیریتی در شهرداری مشخص شود و بدانیم برای هر سمت مدیرتی چه کسی شایسته است.

محمودی اظهار کرد: بزرگترین آسیب شورا دخالت در عزل و نصب هاست و ما در مجموعه شورای ششم قصد ورود در عزل و نصب ها را نداریم اما به صورت جدی در امر نظارت مدیریت خود را اعمال می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در خصوص اینکه آیا شهردار جدید اهواز معاونین خود را از خارج از مجموعه شهرداری خواهد آورد یا خیر؟ تصریح کرد: ما حق مدیریت را برای امینی مستقل در نظر گرفته ایم و عملکرد ایشان برای ما ملاک است، لذا نمی توانیم از وی توقع پیشرفت شهر را داشته باشیم اما دست ایشان را در انتخاب معاونین و مدیرانش ببنیدم.

وی گفت: شهردار منتخب معتقد است اگر در بخش هایی مشکلات برروی هم تلنبار شده و مدیریتی توان حل مشکلات را در طی دوران مدیریتش نداشته باشد و همچنین اگر جایگرینی مناسب برای وی وجود نداشته باشد بایستی مدیرانی خارج از مجموعه شهرداری اهواز منصوب شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.