stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 390229
  • 13 شهریور 1400 - 12:22
0
قلمنا_سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک:

از ابتدای سال ۷۱۸ قلاده سگ بلاصاحب جمع آوری شده است

از ابتدای سال ۷۱۸ قلاده سگ بلاصاحب جمع آوری شده است
مرکزی_ قلمنا_سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از افزایش سی درصدی زنده گیری و جمع آوری سگ های بلاصاحب در سطح شهر خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

مهدی فدوی با اشاره به افزایش فعالیت ها برای جمع آوری سگ های بلاصاحب و نگهداری مناسب از این حیوانات، گفت: از ابتدای سال جاری تا مرداد ماه گذشته، تعداد ۷۱۸ قلاده سگ بلاصاحب جمع آوری شده که این عدد نسبت به آمار زمان مشابه سال قبل، افزایش سی درصدی داشته چرا که با ساماندهی جدید اکیپ های سازمان پسماند در بحث جمع آوری سگ های ولگرد، فعالیت ها در این خصوص نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سگ های بلاصاحب با زنده گیری و جمع آوری از سطح شهر، توسط اکیپ های سازمان پسماند به پناهگاه هفت هزار متر مربعی این سازمان برای نگهداری منتقل می شوند. در این پناهگاه اقداماتی نظیر غذا دهی منظم، واکسیناسیون، ضد عفونی و عقیم سازی انجام میشود تا ضمن حفظ حقوق حیوانات، مزاحمت های احتمالی آن ها برای شهروندان نیز رفع گردد.

وی افزود: در راستای کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب در پنج ماه نخست سال جاری ۸۵ قلاده در پناهگاه سازمان پسماند، عقیم سازی شده است. لازم به ذکر است که ضد عفونی پوست و همچنین محیط نگهداری آن ها نیز به صورت دوره ای انجام می شود به طوری که در فصل گرما چهار مرتبه و در فصل سرما دو مرتبه ضد عفونی برای از بین بردن آلودگی ها و حشرات ناقل صورت میگیرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در خصوص مبارزه با جوندگان شهری به ویژه کنترل جمعیت موش ها، اظهار کرد: مبحث مبارزه با جوندگان شهری به دو طریق مکانیکی و شیمیایی انجام می شود و از ابتدای سال جاری ۴۱۰ کیلوگرم سَم در پنج منطقه اراک طعمه ریزی شده و یا به دنبال درخواست شهروندان در مجتمع های تجاری و مسکونی توزیع شده است. البته برآوردهای اولیه نشان می دهد که تا پایان سال جاری حداقل ۷۰۰ کیلوگرم سم در سطح شهر توزیع خواهد شد.

فدوی در بخش دیگری از صحبت های خود، تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی در بحث مبارزه با جوندگان و جمع آوری سگ های بلاصاحب غذا دهی شهروندان به این حیوانات است که متاسفانه زحمات پرنسل سازمان پسماند را چند برابر می کند. برای آن که موش های شهری نتوانند از غذاهای دور ریخته شده مردم تغدیه کنند لازم است که شهروندان، پسماندهای تر خود را راس ساعت نُه شب در باکس های جمع آوری پسماند قرار دهند.

وی در پایان گفت: غذا دهی خیر خواهانه شهروندان به خصوص در فصل های سرد سال به سگ های بلاصاحب سبب می شود تا این سگ ها کمتر توسط اکیپ های سازمان پسماند جمع آوری گردند لذا لازم است به جای غذا دهی به سگ های ولگرد در معابر شهری، شهروندان محترم کمک های خود را به پناهگاه سگ ها تحویل نمایند تا در کار خیر و همچنین مسوولیت پاکیزگی شهر سهیم گردند.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.