stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 390394
  • 13 شهریور 1400 - 17:29
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

گام اول طرح محله کارآفرین در محله چاهستانی ها/پیشران شغلی برای اشتغال مردم محله معرفی شد

گام اول طرح محله کارآفرین در محله چاهستانی ها/پیشران شغلی برای اشتغال مردم محله معرفی شد
هرمزگان/قلمنا -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با حضور در مسجد چهارده معصوم محله چاهستانی ها اولین پروژه راه اندازی اشتغال در ذیل طرح محله کارآفرین را کلید زد.
قلم | qalamna.ir :

هادی ابراهیمی، با حضور در مسجد ۱۴ معصوم محله چاهستانی ها که یکی از محلات حاشیه ای و محروم شهر بندرعباس است گام اول را برای ایجاد شغل در این محله برداشت.

 وی در این نشست یکی از راهبران و پیشران های شغلی موفق استان که هم ثبت اختراع و هم توان تولید با هدف توسعه کسب و کارها و تسری آن به محلات محروم را دارد به همراه برد و با این اقدام اولین شبکه اشتغالزایی ذیل طرح محلات کارآفرین که محور اجرای آن در مساجد است تشکیل شد.

 بدین ترتیب کانون های فعال در مسجد ۱۴ معصوم محله چاهستانی ها اعم از قرارگاه تحول محله، دفتر تسهیل گری محله و … با نظارت جبهه فرهنگی انقلاب استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افراد جویای کار و بیکار را شناسایی کرده و به راهبر شغلی ای که برای کارآفرینی در این محله در نظر گرفته شده است معرفی می شود و پس از آموزش های لازم کار تولید محصول در منزل افراد آغاز می شود.

 طرحی که قرار است در محله چاهستانی ها منجر به ایجاد اشتغال برای مردم این محله شود تولید وایر شمع برای خودروهای داخلی است که تکنولوژی و توان علمی و اجرایی آن توسط یکی از نخبگان استان بومی سازی و تجاری سازی شده است و هم اکنون این ظرفیت وجود دارد با توجه به ظرفیت بازار، تولید آن با آموزش های لازم در سطح محلات و کارگاه های کوچک انجام شود.

 هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این نشست اظهار داشت: متاسفانه در طرح های اشتغالزایی در محلات محروم به دلیل کارهای بدون مطالعه و بدون در نظرگرفتن بازار فروش توسط برخی نهادها انجام شده است شاهد شکست بوده ایم و این امر موجب شده است که اعتماد مردم به طرح های اشتغالزایی کاهش پیدا کند.

 وی افزود: به دلیل عدم وجود اعتماد در این امر خود شخصا وارد این حیطه شده ام و در محلات حاضر می شوم تا در این راستا اعتماد سازی انجام شود.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تاکید کرد: قرارگاه کارآفرینی ای که در مسجد ۱۴ معصوم محله چاهستانی ها تشکیل شده است کار کاریابی برای ۵ محله مجاور خود را نیز انجام خواهد داد.

 وی خاطرنشان کرد: در این طرح عرضه و تقاضا کنترل خواهد شد و بر اساس تقاضا و نیاز بازار تولید انجام خواهد شد تا از لحاظ اقتصادی مشکلی  برای افراد شاغل و سرمایه گذار و پیشران شغلی به وجود نیاید.

 ابراهیمی تاکید کرد: ابزار مورد نیاز برای افرادی که در این طرح مشغول کار می شوند از طریق ارائه تسهیلات قرض الحسنه به پیشران تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.