stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳ Monday, 23 December , 2024
  • کد خبر : 390482
  • 14 شهریور 1400 - 15:28
9
در گفتگو با قلم از همدان مطرح شد:

هم سفری ایمن برای رانندگان از مبدا تا مقصد

هم سفری ایمن برای رانندگان از مبدا تا مقصد
همدان- قلمنا- رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: علاوه بر سامانه سپهتن، سامانه سوانح جاده ای نیز وجود دارد که به وسیله آن به شکایات رسیدگی می شود؛ این رسیدگی ها بسته به نوع تخلف و تعداد تخلف های مطرح شده در کمیسیون های مربوطه نسبت به جریمه تصمیم گیری می شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان؛ با شیوع ویروس کرونا و محدودیت ترددهای خودروهای شخصی، بحث رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر ناوگان عمومی بیش از پیش مطرح شد. در این زمینه مواردی مدنظر قرار گرفت و دستورالعمل هایی مطرح شد تا بتوان سفرها را ایمن و هوشمندانه و با رعایت نکات بهداشتی خاص به انجام رساند. حال در این زمینه برآن شدیم تا گفتگویی با حمیدرضا واحدنژاد؛ رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان ترتیب دهیم که وضعیت ارائه خدمات به مسافرین در روزهایی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم را در استان همدان جویا شویم و اقداماتی که در این راستا به انجام رسیده است را منعکس کنیم، در ادامه متن این صحبت ها را می خوانید:

حمیدرضا واحدنژاد در گفتگو با خبرنگار قلم از همدان در این راستا مطرح کرد: بر اساس بخشنامه های صادره از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، ظرفیت ناوگان مسافری به ۵۰ درصد تقلیل پیدا کرد.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان با تصریح بر اینکه هم اکنون، نفرات استفاده کننده از ناوگان مسافری تنها ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان است، خاطرنشان کرد: قبل و حین سفر نیز پذیرایی که از مسافران صورت می گیرد، در آن ها پد الکلی و ماسک در قالب بسته های پذیرایی توزیع و مسافرین ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی در پاسخ به نحوه پاسخگویی به شکایات مسافرین و کنترل و نظارت بر رفتار رانندگان نیز مطرح کرد: شکایات ثبت شده در سامانه سپهتن (سامانه نظارتی و کنترلی حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای) به صورت مستمر مورد بررسی قرار می گیرد و اگر در این موارد، تخلفی در خصوص رانندگان یا شرکت ها باشد این موضوع از طریق کمیسیون های مربوطه پیگیری می شود.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر سامانه سپهتن، سامانه سوانح جاده ای نیز وجود دارد که به وسیله آن به شکایات مسافرین (از رانندگان یا شرکت های مسافربری) با ذکر مستندات و ارائه آن، مراتب از طریق کمیسیون های ماده ۱۱ که مختص رانندگان و کمیسیون ماده ۱۲ که مختص شرکت های مسافربری است، به این تخلفات و موارد رسیدگی می شود.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: این رسیدگی ها بسته به نوع تخلف و تعداد تخلف های مطرح شده در کمیسیون های مربوطه نسبت به جریمه تصمیم گیری می شود.

واحدنژاد با بیان اینکه بر اساس هماهنگی های صورت گرفته در ایام شیوع ویروس کرونا، اقداماتی را در دستور کار قرار داده ایم، تشریح کرد: در این راستا، بسیج کلیه نیروهای شهرستان ها برای نظارت جامع و کامل بر عملکرد ناوگان عمومی در ایام تعطیلی گذشته و منع ترددها، نظارت بر تعداد مسافرین ناوگان عمومی با توجه به کاهش ۵۰ درصدی مسافرین در این دوران، رسیدگی به شکایات از طریق سامانه های سوانح جاده ای و ۱۴۱ در زمینه تخلفات و عدم رعایت پروتکل ها، تشکیل جلسه با انجمن های صنفی مسافربری در خصوص تذکر به شرکت ها و رانندگان زیر پوشش وغیره انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه در طول تعطیلات اخیر با توجه به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا تعداد مسافرین به یک سوم ظرفیت رسید، اظهار کرد: تصمیمات و فعالیت های ناوگان جاده ای با دستورالعمل های اعلامی توسط شرکت ها بایستی مطابقت داشته باشد.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان در بخش پایانی این گفتگو در ادامه با اشاره به اینکه چک لیست هایی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و ثبت تخلفات احصا شده است، تصریح کرد: از سویی دیگر، در صورت عنوان شدن موضوعی در خصوص رانندگان و شرکت های مسافربری در سامانه مدیریت شرکت ها نیز نسبت به پیگیری موضوع اقدام می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.