مؤتمنی با اشاره به اینکه تقاضا برای خودروهای کمتر از ۲۰۰ میلیون تومانی نیز وجود ندارد گفت: دلیل اینکه قیمت پراید از ۲۲ میلیون تومان در سال ۹۶ به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رسیده، سیاستهای وزارت صمت و اعلام فرمول قیمت گذاری ۵ درصد کمتر از قیمت بازار بود که قیمت این محصول را در طول سه ماه از ۲۲ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان و هم اکنون به حدود ۱۵۰ میلیون تومان رسانده است.
وی شروع تحریمها و قطع واردات خودرو را از دیگر دلایل افزایش قیمت دانست و افزود: انحصار موجود در بازار خودرو دلیل مهم دیگری برای افزایش قیمت خودرو است، زیرا خودرو سازان از سال ۹۶ تاکنون نتوانستند نیاز بازار را تأمین کنند و این روند، سبب ایجاد فاصله قیمتی، واسطه گری و در نهایت افزایش قیمت خودرو شده است.مؤتمنی با تاکید بر اینکه باید بازار خودرو رقابتی شود گفت: انحصاری شدن بازار خودرو سبب تبدیل خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایهای شده این در حالی است که با آزاد سازی واردات خودرو دسته دوم میتوان این انحصار را شکست و شاهد کاهش قیمتها بود.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه قیمت فعلی موجود خودروها در بازار کاذب بوده و ارزش واقعی آنها کمتر از قیمت فعلی است افزود: امروز پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۲۴۷ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۵ به قیمت ۲۹۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با قیمت ۲۲۴ میلیون تومان، پژو پارس با قیمت ۲۶۷ میلیون تومان و کوئیک r به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان معامله میشود.