stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 391503
  • 18 شهریور 1400 - 10:53
0

میرزایی: کرونا کشتی را ضربه فنی کرد

میرزایی: کرونا کشتی را ضربه فنی کرد
قلم | qalamna.ir :

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: در هیئت کشتی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را تدوین کرده ایم تا در ابعاد فنی، قهرمانی، همگانی و عمرانی فعالیت های خود انجام دهیم، اما درگیر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی شدیم و می توان گفت کرونا کشتی اصفهان را خاک و ضربه فنی کرد.

مصطفی میرزایی، با اشاره به نتایج ارزیابی عملکرد هیئت های استانی توسط فدراسیون و کسب جایگاه نخست در بخش عمرانی و رتبه چهارم در مجموع اظهارکرد: زمانی که تیم کاری ما هیئت کشتی را تحویل گرفت، بسیاری از شهرستانها فعالیتی نداشتند و چند شهرستان نیز فاقد هیئت بودند اما در حال حاضر تمام شهرستان های استان به غیر از خور وبیابانک در این رشته فعال هستند و در هر شهرستان حداقل ۳ یا ۴ سالن برای فعالیت علاقه مندان کشتی وجود دارد.

وی افزود: شهر اصفهان ۱۲ سالن و خانه کشتی دارد و فعالیت های کشتی استان اصفهان در کمیته های اختصاصی توسط شورای سیاست گذاری برنامه ریزی و تدوین می شود، در زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در شورای سیاست گذاری هیئت به این نتیجه رسیدیم که از این تهدید به دید یک فرصت نگاه کنیم و از زمانی که فعالیت های تمرینی و مسابقه ای تعطیل شده است بتوانیم در بخش هایی که امکان فعالیت وجود دارد برنامه های خود را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: بخش عمرانی مهم ترین بخشی بود که در این شرایط می توانستیم در آن فعالیت کنیم و با توجه به کمبودهایی که در این حوزه داشتیم با کمک خیرین و مسئولان شهرستان ها توانستیم تا این لحظه خانه های کشتی زیادی را تجهیز و بازسازی کنیم و در مناطقی که سالن نداشتیم کار ساخت را آغاز کنیم که این مسئله موجب شد زیرساخت ها و سرانه ما در بخش کشتی افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان اضافه کرد: این فعالیت موجب شد تا استان اصفهان در ارزیابی عملکرد بخش عمرانی در میان هیئت های استانی برای نخستین مرتبه در جایگاه اول کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت ها در سرمایه گذاری برای استعدادیابی و پرورش آنها برای رسیدن به سکوهای ملی و بین المللی گفت: زمانی که می خواهیم در مقوله قهرمانی برای رسیدن به سکوهای جهانی وارد شویم باید زیرساخت های خوبی در استان داشته باشیم، در حال حاضر این زیرساخت ها مهیا و آماده خدمت رسانی به علاقه مندان کشتی است و به محض اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه فعالیت بدهد در خدمت جامعه کشتی خواهیم بود تا در آینده خبرهای خوبی  از کشتی استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هرچند در سال گذشته نتوانستیم بر اساس برنامه های تدوین شده کوتاه مدتی که داشتیم قدم برداریم، اما در مجموع ارزیابی عملکرد هیئت های کشوری، استان اصفهان بعد از استان های مازندران، تهران و فارس که نمایندگانی در مسابقات جهانی و المپیک داشتند در جایگاه چهارم قرار گرفت که این مسئله نیز برای نخستین مرتبه اتفاق افتاده است.

میرزایی اضافه کرد: با حضور بزرگان و نخبگان هیئت کشتی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را تدوین کرده ایم تا در ابعاد فنی، قهرمانی، همگانی و عمرانی فعالیت های خود انجام دهیم و شروع خوبی نیز در این زمینه داشتیم که درگیر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی شدیم و به نوعی می توان گفت کرونا کشتی اصفهان را خاک و ضربه فنی کرد.

وی با اشاره به رتبه نخست استان اصفهان در سال ۹۷ در بخش استعدادیابی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ طبق تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش داشتیم بیش از دو هزار نفر در برنامه استعدادیابی استان در رده های نونهالان و نوجوانان شرکت داشتند و برنامه ریزی خوبی را آغاز کردیم که کرونا ترمز قطار رشد و توسعه استان را کشید، چرا که بر اساس استراتژی و ماموریتی که برای هیئت تدوین کرده بودیم در سال ۱۴۰۰ کسب سهیمه در تیم های ملی رده های پایه را پیش بینی کرده بودیم و هرچند دعوت شده به اردو داریم، اما شرایط اجازه نداد برنامه های هیئت تکمیل و در مسیر قهرمانی به جلو حرکت کند.

میرزایی اظهارکرد: پیش از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت های ورزشی، تیم های کشتی نوجوانان اصفهان در کشتی آزاد و فرنگی قهرمان کشور شدند و در رده بزرگسالان در رشته فرنگی در گروه خود در مسابقاتی که به میزبانی اصفهان برگزار شد قهرمان شدند و در بخش بانوان تیم برای نخستین مرتبه در کشتی آلیش نایب قهرمان ایران شد.

وی اظهارکرد: برنامه ریزی دیگر ما برای رشد و ارتقاء سطح کشتی استان برگزاری اردوهای منظم و مستمر با ورزشکارانی بود که رتبه های جهانی و بین المللی دارند که در این راستا با استان هایی که در قهرمانی عملکرد خوبی داشتند تفاهم نامه هایی را امضا کردیم، اما شرایط فعلی امکان برگزاری اردو و مسابقات دوستانه را از ما گرفت.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان در وضعیت آمایش سرزمینی در رشته کشتی و پتانسیل های موجود در شهرستان های استان گفت: کشتی ورزش اول و ملی ما ایرانیان است و با گوشت و خون ما عجین شده است و با توجه به زیر شاخه های کشتی (کشتی آزاد، کشتی فرنگی و بانوان – آلیش و کلاسیک) هر شهرستانی ممکن است در یک بخش فعالیت بیشتر و پتانسیل خوبی داشته باشد، به عنوان مثال لنجان در کشتی فرنگی مستعدتر است و اصفهان در آزاد و فرنگی و کاشان در بخش کشتی آزاد پتانسیل خوبی دارد، برخی از شهرستان ها ملی پوش داشته اند و شهرستان های دیگر هم در فعالیت هستند و در آینده خبرهای خوبی از آنها خواهیم شنید.

وی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه بانوان در هیئت کشتی و استعدادهایی که در این بخش وجود دارد، تاکید کرد: برای اولین بار تیم کشتی آلیش استان اصفهان نایب قهرمان ایران شد، یکی از سیاست های هیئت سرمایه گذاری در این بخش بوده است، استان اصفهان در بخش بانوان ملی پوش داشته و هانیه قدرتی پور به همراه تیم ملی کشتی ایران قهرمان جهان شد و نفرات خوبی نیز در اردوهای تیم ملی داشتیم و نتایج خوبی هم در بخش بانوان به دست آوردیم.

وی ادامه داد: در تمام شهرستان ها یکی از نکاتی که مدنظر قرار داده ایم و در ارزیابی آنها مورد توجه قرار می گیرد سرمایه گذاری و فعالیت در بخش بانوان است. در تمام شهرستان ها نیز بانوان از کشتی آلیش و کلاسیک استقبال خوبی داشتند و پتانسیل بسیار بالایی در این بخش داریم که امیدوارم شرایط اجازه سرمایه گذاری را به ما بدهد.

میرزایی در خصوص غیبت اصفهان در لیگ برتر گفت: می دانیم که حضور در لیگ برتر برای هر استانی امتیاز خوبی در ارزیابی هیئت های کشور از سوی فدراسیون به خود اختصاص می دهد، اما زمانی این مسئله برای ما با ارزش است که برای کشتی استان سودی به دنبال داشته باشد.

وی تاکیدکرد: حضور در لیگ برتر و گرفتن کشتی گیران دیگر استان ها با بودجه میلیاردی نمی تواند ما را به اهدافی که برای رشد و شکوفایی کشتی استان اصفهان در نظر داریم برساند، تصمیم شورای سیاست گذاری ما در این خصوص سرمایه گذاری بر روی رده های پایه و نیروهای بومی است. بر همین اساس در رده های پایه و در لیگ دسته یک به فدراسیون اعلام آمادگی کرده ایم که فصل گذشته تنها مسابقات لیگ برتر برگزار شد.

میرزایی با اشاره به حضور مربیان ملی و کارشناسان زبده در شورای سیاست گذاری رشته های آزاد و فرنگی هیئت گفت: در بخش شورای کشتی فرنگی نفراتی مثل رسول جزینی، هاشم  قنبری، محسن طاهری و شیرانی حضور دارند، در کشتی آزاد نیز اکبر فلاح، محمد طلایی، فاطمی و رئیسی و در بخش بانوان نیز به همین صورت مربیان و کارشناسان خوبی داریم که در شوراهای تخصصی تصمیمیات کارشناسی گرفته می شود و تا کنون نیز نتایج خوبی گرفتیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.