stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 392559
  • 24 شهریور 1400 - 18:28
1

رسیدگی حضوری به پرونده های زندانیان ندامتگاه سپیدار اهواز

رسیدگی حضوری به پرونده های زندانیان ندامتگاه سپیدار اهواز
خوزستان - رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار با حدود یکصد زندانی ندامتگاه سپیدار اهواز به پرونده های آنها رسیدگی کرد
قلم | qalamna.ir :

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با حضور دادستان مرکزی و جمعی از مقامات قضایی و قضات استان، با یکصد نفر از زندانیان ندامتگاه سپیدار اهواز دیدار و مشکلات قضایی آنان را بررسی کردیم.  

حجت الاسلام صادق مرادی افزود: بر اساس دستور رییس قوه قضائیه، حضور و سرکشی قضات از زندانها، کاهش آمار افراد تحت قرار، بازداشت و پیگیری و کاهش هدفمند جمعیت کیفری از اولویت‌های عصر تحول و تعالی نظام قضایی تعیین شده است.

وی با اشاره به درنظر گرفتن تمهیدات لازم برای حل مشکلات زندانیان در این دیدار‌ها گفت: در همین رابطه با شاکی یکی از زندانیان که مدت مدیدی به جرم قتل در زندان به سر می‌برد تماس برقرار و برای گذشت زندانی، به همراه مدیر کل زندان‌های استان با شاکی وی مذاکره شد.  
مرادی همچنین استفاده از پابند الکترونیک و زندان هوشمند و تحت نظارت را از اولویت‌های مهم و کلان قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: احکام متعددی برای استفاده از بندر الکترونیک صادر شده، ولی در حال حاضر پابند الکترونیک در استان موجود نیست.  

وی گفت: قرار است به زودی نسبت به تامین ۲٠٠ دستگاه پابند الکترونیک و ارسال آن به استان خوزستان اقدام شود که گام موثری در خصوص کاهش و کنترل جمعیت کیفری برداشته می‌شود.

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به تداوم این گونه بازدید‌ها و رسیدگی‌های قضایی از تمام زندان‌های استان گفت: این روند برای افرادی که حضورشان در جامعه نافی امنیت و آسایش مردم نیست ادامه می‌یابد و در مقابل کسانی که مخل امنیت مردم هستند، سارقین مسلح، مجرمان امنیتی و جرایم خشن باید تا روز آخر در زندان باشند.  

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.