شفر معتقد است که رودستر AMG الکتریکی نمیتواند رکورد فروش را بشکند، زیرا براساس تحقیقات واحد بازاریابی مرسدس بنز تقاضا برای رودستر و کابریولت در حال کاهش است. چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان دیگر به کابریولت علاقهای ندارد و مشتریان در اروپا نیز برای این کلاس خودرویی به شدت کاهش یافتهاند. مدیرعامل این خودروساز آلمانی میگوید؛ فکر میکنم AMG الکتریکی یک محصول بسیار جذاب است که میتواند تاثیر مثبتی در نام تجاری برند و محصول مذکور داشته باشد.
این تفسیر دقیقا همان نکته مهمی است که خودروسازان بزرگ جهان محصولات اسپرت و سوپر اسپرت خود را با تعداد و تیراژ محدود تولید میکنند که مشتریان کمتری بتوانند آن را خریداری کنند. AMG الکتریکی نیز میتواند مانند مزدا میتا که خودروساز ژاپنی را از رکود اقتصادی نجات داد، اقتصاد مرسدس بنز را متحول کند. البته باید مجدد ذکر کرد که رودسترها فروش خوبی در بازارهای جهانی ندارند، اما مشتریان خاص خود را نیز همیشه حفظ کردهاند.
در خصوص خودرو الکتریکی باید به تیراژ تولید توجه کرد، محصولات برقی برخلاف محصولات بنزینی از هزینه ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند. این مساله سبب شده که مرسدس بنز نیز برای AMG برنامه فروش هیجان انگیزی را در دست بگیرد که معادل نسخه هشت سیلندر هیجان سواری در پیست ایجاد کند، مرسدس بنز امیدوار است با افزایش محصولات الکتریکی در بازار ۲۰۳۰ جایگاه ویژه داشته باشد.