stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 393550
  • 29 شهریور 1400 - 17:33
3

بررسی مشکلات خوزستان در جلسه شورای امنیت کشور

بررسی مشکلات خوزستان در جلسه شورای امنیت کشور
خوزستان - جانشین فرمانده ناجا گفت: یکی از بحث‌های مهم جلسه شورای امنیت کشور، بررسی مشکلات و دغدغه‌های مردم خوزستان به ویژه بحث سرقت‌ها و منشا پیدایش آن‌ها بود
قلم | qalamna.ir :

 سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: در نشست اخیر شورای امنیت کشور موضوع سرقت‌ها و نحوه برخورد جدی با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز در خوزستان از مسایل مهم بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه سلاح‌های غیرمجاز در خوزستان در دست برخی از مردم است و همین موضوع زمینه بسیاری از جرایم دیگر از جمله قتل را فراهم آورده به نوعی که در ۶ ماه نخست امسال بیش از یکصد نفر به دلایل مختلف از جمله درگیری و نزاع، سهل انگاری و تیراندازی در آیین‌های عزا و عروسی و… فوت شده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در چندین مصاحبه که با متهمان و مجرمان شهر‌های مختلف داشتیم بیشتر آن‌ها اشاره به تعدد زندان رفتن و محکومیت خود داشتند به گونه‌ای که برخی از مجرمان حتی ۱۲ بار به زندان رفته بودند.

وی گفت: تکرار این موضوع و تکرار جرم باعث می‌شود که مردم نسبت به رسیدگی به وضعیت این مجرمان ناامید شوند.

سردار رضایی با بیان اینکه منشاء بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های خرد در خوزستان معتادان متجاهر هستند، بیان کرد: آمادگی جمع آوری معتادان متجاهر را داریم، اما سازمان‌ها یا اداراتی باید پای کار باشند تا آن‌ها را از ما تحویل بگیرند.

وی با اشاره به بازدید خود از دستاورد‌های عملیاتی ناجا در چهار شهرستان دزفول، اندیمشک، شوش و شوشتر خطاب به نماینده، ولی فقیه در خوزستان افزود: انتظاری که از حضرتعالی داریم، بسیج کردن تمامی دستگاه‌ها برای رفع جرایم به ویژه جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: تمامی مسوولان استان از جمله استاندار، فرمانداران، اعضای شورا‌های شهر، شهرداران، ائمه جمعه و جماعات باید دست به دست هم داده تا دارندگان سلاح‌های غیر مجاز، سلاح خود را تحویل و خاطیان نیز به شدت احساس ناامنی کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از مرز چذابه و دیداری که با شیوخ و سران طوایف و بزرگان منطقه داشته افزود: مسوولان استانی باید همگی حرف‌های مردم مناطق مختلف استان را با دقت بشنوند و مطالبات آن‌ها را تا جایی که امکان دارد، پیگیری کنند. آن‌ها باید بر روی علت‌ها تمرکز کنند اگر علت‌ها را پیدا کنند، هزاران معلول حل می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.