stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 393832
  • 31 شهریور 1400 - 0:17
1

فرمانده سپاه اردبیل: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و پایان ناپذیر است

فرمانده سپاه اردبیل: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و پایان ناپذیر است
قلم | qalamna.ir :

سردار غلامحسین محمدی اصل  سه‌شنبه در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: دفاع مقدس ثروت و سرمایه گرانسنگ و گرانقدری برای نسل امروزی و نسل های آینده است که استفاده از این گنجینه ارزشمند نه تنها باعث کاهش تاثیر آن نمی‌شود بلکه باعث افزایش این گنجینه تاثیربخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه حماسه‌های این دوران باعث افزایش غرور ملی مردم ایران شد، اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع به حق ملت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف، همچون نگینی تابناک تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه و ایثارو پایداری آزادگان جهان خواهد درخشید.

او با بیان اینکه هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از حریم این سرزمین است، اضافه کرد: مردم در آن دوران سخت توانستند با اتحاد و همبستگی سرافرازانه در مقابل کفر و استکبار مقاوم‌تر از کوه ایستادگی کنند و بر بلندای قله‌ افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز درآوردند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه تحمیل هشت سال جنگ و توطئه دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آن استکبار برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران فرصتی برای اثبات توانمندی‌های اسلام و انقلاب شد، ادامه داد: 

سردار محمدی اصل افزود: واقعیت های دفاع مقدس باید همواره از خطر تحریف دشمنان و بدخواهان مصون بماند و برای نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگ ناب دفاع مقدس برای نسل کنونی و آیندگان بازگویی و بازخوانی شود.

وی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ملت سرافراز و غیور ایران اسلامی بار دیگر با مرور خاطرات و حماسه های سرداران دلیر خود در جبهه های حق علیه باطل، ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهدا، از رزمندگان، ایثارگران و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی تجلیل و تکریم نمایند.

 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه شهدا شناسنامه و هویت ما هستند، گفت: شهدا به هیچ گروه، حزب، مجموعه و مذهب خاصی تعلق ندارند و بلکه شناسنامه و هویت حقیقی ملت قهرمان ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه همواره در طول تاریخ هر ملت و گروهی را به عقبه و پیشینه آن می شناسند، افزود: بدون شک عقبه و پیشینه نظام اسلامی ایران شهدا هستند.

سردار محمدی اصل  با بیان اینکه شهدا در اوج غربت، تنهایی و با دستان خالی در جنگی نابرابر، نامتقارن و ناهمگون در برابر دشمنان متجاوز تا دندان مسلح مردانه جنگیدند، اظهار کرد: شهدا ثابت کردند که می توان با توسل و توکل به خدا و اراده قوی هر ظالم و زورگوی هرچند به ظاهر بزرگ را شکست داد و پیروز شد، برای همین هر ثانیه هشت سال دفاع مقدس درس بزرگی برای همه آزاد اندیشان و  آزادگان دنیا است.

وی اضافه کرد: امنیت، آرامش، آبرو، اقتدار، عزت، عظمت، شکوه، سربلندی و سرافرازی تمامی مردم و استقلال کشور امروز مدیون و مرهون فداکاری‌ها و خون شهدای دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شهدا خالصانه و بی ریا، بدون منت و چشم داشت و بی نام و نشان تمامی هستی خود را فدای اسلام، قرآن و وطن کردند، ادامه داد: همه آحاد مردم در قبال شهدا و آرمانهای بلند آنها مسئول هستند و نباید کاری کرد که خدا ناکرده در آن دنیا در برابر این عزیزان سرمان پائین بوده و شرمنده باشیم.

 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل همچنین گفت: امروز دشمنان قسم خورده ملت ایران رو به جنگ نرم آورده اند و رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم با دشمنان قرار دارند.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه سه نوع تهدید سخت، نیمه سخت و نرم وجود دارد، افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی بعد از مایوس شدن از موفقیت در جنگ سخت علیه ملت ایران به جنگ نیمه سخت و نرم روی آورده اند.

وی اظهار کرد: دشمنان  به دنبال منافع خود برای شکست نظام اسلامی ایران دست از تلاش برنداشته و با تهاجم گسترده فرهنگی می‌خواهند ایمان و مقاومت مردم ایران را در هم بشکنند و با انتخاب روش نرم و ترجیح آن بر جنگ سخت، هماورد تازه ای را آغاز کرده‌اند چرا که  تهدیدات نرم، پیچیده و محصول پردازش ذهنی نخبگان بوده و اندازه گیری آن مشکل است.

او با اشاره به اینکه جنگ نرم دشمنان بسیار پیچیده تر و دشوارتر از جنگ سخت دوران دفاع مقدس است، بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی ایران با سرمایه گذاری هنگفت و استفاده از ابزار رسانه می خواهند با القای ناامیدی در جامعه به اهداف پلید و شوم خود برسند.

وی با بیان اینکه در تهدید نرم، از روش القاء و اقناع سازی بهره گیری می‌شود، اضافه کرد: در این نوع تهدید هدف تاثیرگذاری بر انتخاب ها، فرآیند تصمیم گیری و الگوهای رفتاری مردم و در نهایت سلب هویت های فرهنگی است. 

 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه امروز دشمن با به راه انداختن جنگ فرهنگی و نرم در مقابل ایران صف آرایی کرده است، گفت: رسانه ها باید شیوه ها، ابزارها، اهداف و راهبردهای دشمن را در این مسیر شناسایی و برای مبارزه با آنها تمهیدات لازم را بیاندیشند.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم دشمن بسیار مهم است، افزود: یک‌صدایی و همراهی رسانه‌ها در این عرصه ضروری است چرا که همه آنها با هر گرایشی اصول مشترکی دارند. 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز دشمنان و استکبار جهانی با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای خود علیه ارزش‌های دینی و اندیشه‌های انقلاب اسلامی هجمه‌سازی می‌کنند، خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم باید به این هجمه‌ها با تبیین صحیح فرهنگ و اندیشه اسلامی پاسخ دهند.

او رسانه‌ها را بهترین ابزار انتقال فرهنگ اسلامی به جهان دانست و بیان کرد: اگرچه در این سال‌ها اقداماتی از سوی رسانه ها علیه تهاجم فرهنگی دشمنان انجام شده اما کافی نیست و باید بیش از این از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش القایی و تعیین کننده رسانه‌ها در جامعه آنها می توانند با ترویج صحیح فرهنگ و اندیشه اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی و سبگ زندگی اسلامی به بهبود وضعیت زندگی مردم کمک کنند.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه امروز داشتن نگاه جهادی و انقلابی در حوزه رسانه ضروری است، ادامه داد: اهالی رسانه به عنوان افسران جنگ نرم باید بصیرت داشته و دشمن شناس باشند و با امید آفرینی در جامعه مانع رسیدن دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به اهداف پلید و شوم خود شوند.

استان اردبیل در دوران دفاع مقدس سه هزار و ۴۰۰ شهید و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.