stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 30 May , 2024
  • کد خبر : 394771
  • 05 مهر 1400 - 0:17
1

پنج جلد کتاب حوزه دفاع مقدس در مراغه رونمایی شد

پنج جلد کتاب حوزه دفاع مقدس در مراغه رونمایی شد
قلم | qalamna.ir :

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه یکشنبه شب در آیین رونمایی از آثار «سیدمحمدرضا موسوی نژاد» اظهار داشت: اهمیت ادبیات دفاع مقدس و توجه به عرصه ادبیات پایداری بسیاز ضروری است و از این رو هنرمندان و نویسندگان را برای فعالیت در این حوزه باید دعوت کنیم.

احمد دادرس فیاضی گفت: با هیچ ابزاری به غیر از ابزار فرهنگی و هنری نمی توان عظمت و شکوه و زیبایی هایی که در دوران هشت سال دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است را بیان کرد و باید در این زمینه همچنان شاهد آثار پرمحتوای فرهنگی و هنری باشیم و این راه از سوی هنرمندان ادامه دار باشد.

پنج جلد کتاب حوزه دفاع مقدس در مراغه رونمایی شد
وی تاکید کرد: در این زمینه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم و در بیشتر حوزه های دفاع مقدس فضا برای کار کردن بسیار است.

وی با اشاره به کتاب های به چاپ رسیده در حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدا نخبگان جامعه ایران اسلامی بودند که محققان داخلی و خارجی به آن بارها و بارها اعتراف کردند چرا که آن عزیزان برای دفاع از دین و ایران اسلامی جنگیدند و امروز ضروری است هنرمندان و فرهیختگان حوزه فرهنگ در این حوزه بنویسند و شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را معرفی کنند.

دانش آموزان دوران دفاع مقدس برای دفاع از ناموس به جبهه ها اعزام می شدند
رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آیین گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس دانش آموزان برای دفاع از ناموس، وطن، اسلام و اعتقادات به جبهه عازم می شدند.
پنج جلد کتاب حوزه دفاع مقدس در مراغه رونمایی شد
ناصر رحمتی گفت: باید قبول کنیم که آسایش امروز ما مدیون رشادت های عزیزان دوران دفاع مقدس است و نباید تنها به نصب بنر و برخی تبلیغات مجازی اکتفا کنیم و همه ما به خصوص مسئولان در عمل پیرو راه شهدا و امام شهدا باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه ما هم اکنون شعار می‌دهیم و به وظیفه خود عمل نمی کنیم و این برای انقلاب اسلامی آسیبی جدی است.

وی ادامه داد: همه ما به عنوان مسئول و غیرمسئول وظیفه داریم که دستاوردهای انقلاب اسلامی و ولایت و رهبری را به فرزندان خودمان و آیندگان انتقال دهیم.

رحمتی در خصوص برنامه های پیش روی شورای اسلامی شهر مراغه هم گفت: ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری و این توفیقی است که به همکاران ما داده شده تا خادم مردم باشیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه شاهد بسیاری از مشکلات در شهرستان هستیم و روزانه بسیاری از جوانان بیکار با مدارک دکترا و فوق لیسانس به محل شورا مراجعه می کنند.

وی تاکید کرد: باید همسویی مردم و مسئولان را در شهرستان ایجاد کنیم و در این راستا نیازمند دعوت سرمایه گذاران به شهرستان هستیم تا بیکاری به عنوان بزرگترین معضل شهرستان را حل کنیم و در این راستا شورای اسلامی شهر مراغه برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است.
پنج جلد کتاب حوزه دفاع مقدس در مراغه رونمایی شد
شاعر و ادیب سرشناس مراغه ای و مدیر حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری مراغه نیز در این برنامه گفت: حمایت از برخی کتاب ها و نویسندگان در برخی حوزه ها ضروری است که یکی از این حوزه ها مربوط به دفاع مقدس و آرمان های مقدس شهدا است.

ودود دوستی گفت: نوشتن زندگینامه یکی از سخت ترین حوزه های نویسندگی است که در این میان نوشتن زندگینامه و خاطرات رزمندگان و شهدا نیازمند کاری گروهی و دسته جمعی است.

وی اضافه کرد: پس از گردآوری مجموعه کتاب از سوی گروه کار تایپ، صفحه آرایی و چاپ و مواردی دیگی هر کدام توسط شخص متخصص آغاز می شود و پس از پرداخت هزینه کتاب مورد نظر به چاپ می رسد.

این شاعر مراغه ای ادامه داد: در کتاب های چاپ شده از سوی «سیدمحمدرضا موسوی نژاد» ریالی از سوی ارگان و یا شخصی کمک نشده است.

وی بیان کرد: برای جمع آوری این آثار نویسنده کتاب به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و با خانواده های آنان ملاقات داشته است و تمامی این اتفاقات با هزینه شخصی بوده است.

وی گفت: باید قدردان این چنین نویسندگانی باشیم که برای شناساندن زندگانی شهدا و رزمندگان معاصر حتی بدون داشتن کوچک ترین منبعی با تلاش و پشتکار و همراهی دوستان و خانواده های شهدا و رزمندگان این پنج مجموعه نفیس را گردآوری کرده است.

پنج جلد کتاب حوزه دفاع مقدس در مراغه رونمایی شد

 «سیدمحمدرضا موسوی نژاد» نویسنده پنج کتاب رونمایی شده در آیین امروز هم با اشاره به اینکه این کتب پس از بازنشستگی از شعل معلمی به رشته تحریر درآمده است، گفت: چهار و نیم سال با شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس زندگی کردم و بیش از ۱۲ سال برای نوشتن این کتاب ها و خاطرات آن سال ها وقت گذاشتم.

نویسنده کتاب های دوران دفاع مقدس در این آیین کفت: تا جلد پنجم این کتاب ها را ادامه خواهم داد تا جوانان امروزی شناختی دقیق از دوران دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان از زاویه ای جدیدتر داشته باشند.

وی ادامه داد: شب عاشورا و شهادت ۷۲ تن از یاران امام حسین(ع) در یک روز اتفاق افتاد اما هر کدام از شهدا و رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس یار امام حسین بودند که هشت سال از اعتقادات و اسلام دفاع کردند.

وی اضافه کرد: در ادبیات هشت سال دفاع مقدس متاسفانه به خیلی موارد اشاره نشده است که در این کتاب ها سعی کرده ام به آن موارد و موضوعات اشاره کنم و تصاویر تازه ای از دوران دفاع مقدس به جوانان نشان دهم.

وی این را هم گفت که هم اکنون در حال نوشتن کتاب «قطعنامه ۵۹۸» و بیان بسیاری از ناگفته ها هستم.

کتاب های « یادهای نیک جلد ۱ و ۲ » خاطرات و زندگینامه فرماندهان شهید هشت سال دفاع مقدس، کتاب «عمری که مرا داده شده بود بر زمین چنین گذشت » خاطرات و شرح زندگانی نویسنده و کتاب «اسطوره های تاریخی جلد ۱ و ۲» خاطرات، زندگینامه و رشادت های شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس است که به همت «سیدمحمدرضا موسوی نژاد» به رشته تحریر درآمده است و نکته جالب این کتاب ها نوشتن خاطراتی از شهدای مراغه ای است که تاکنون در هیچ جایی مطرح نشده است.

«سیدمحمدرضا موسوی نژاد» متولد ۱۳۴۴ و از بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان مراغه و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

پنج جلد کتاب حوزه دفاع مقدس در مراغه رونمایی شد

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.