stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 395444
  • 08 مهر 1400 - 18:16
2

عکاسان جنگ در شبکه مستند؛ بزرگداشت مولانا در رادیو

عکاسان جنگ در شبکه مستند؛ بزرگداشت مولانا در رادیو
قلم | qalamna.ir :

روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی این هفته، عکاسان مستند و جنگ به تلویزیون می آیند همچنین بزرگداشت مولانا جلال الدین محمد بلخی، در برنامه های ادبی رادیو برگزار خواهد شد.

نمایش مجموعه عکس‌های «جنگ ایران و عراق» در شبکه مستند
برنامه «نردبان» با حضور محسن راستانی عکاس خبری شناخته شده روی آنتن می‌رود و پرونده «عکاسی و مستند» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در شصت و دومین قسمت از برنامه تلویزیونی نردبان که روز جمعه ۹ مهرماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود، پرونده «عکاسی و مستند» باز و با محسن راستانی عکاس شناخته شده کشور گفت‌وگو شده است. او در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا، مجری برنامه درباره مجموعه عکس‌های خود از «جنگ ایران و عراق»، «خرمشهر»، «بوسنی»، «خانواده ایرانی» و … صحبت کرده است.

محسن راستانی، عکاس خرمشهری و ۶۳ ساله است. او از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران لیسانس عکاسی گرفته است و تاکنون به عنوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۹، دبیر سرویس عکس مجله تصویر، دبیر سرویس عکس روزنامه صبح امروز و… فعالیت کرده است. راستانی پروژه‌های عکاسی متعددی مانند جنگ ایران و عراق، خانواده ایرانی،جنگ بوسنی و… را در کارنامه فعالیت عکاسی خود دارد.

در برنامه نردبان این هفته، بخش‌هایی از تجربیات محمود کلاری، در مورد عکاسی بازسازی نیز روی آنتن می‌رود. محمود کلاری تصویربردار برجسته کشور است که تجربیاتی در حوزه عکاسی بازسازی دارد و در این گفت‌وگو تجربیات خود را با محسن راستانی و مخاطبان نردبان به اشتراک می‌گذارد.

نمایش بخش‌هایی از فیلم مستند خرمشهر ۶۱ که درباره‌ روزهای پس از آزادسازی خرمشهر است، بخش دیگری از برنامه این هفته است. این مستند به کارگردانی محسن راستانی و داریوش آشوری تولید شده است. در بخش بین‌الملل نردبان نیز مجموعه عکس‌هایی از دان مک‌کالین، عکاس خبری مشهور جنگ به نمایش درآمده است.

پیشنهاد مستندهایی در مورد شاخه‌های مختلف عکاسی، معرفی و پیشنهاد کتاب زمان سخت از مجموعه آثار محسن راستانی و … از دیگر بخش‌های برنامه نردبان این هفته است.
نردبان، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

حمید لولایی و مرجانه گلچین مهمانان این هفته «سریالیست»

سریالیست، میزبان دو بازیگر طنز محبوب به بهانه سریال بوتیمار است و پرونده سریال‌های دفاع مقدس نیز این هفته در برنامه باز می‌شود.

در قسمت تازه سریالیست که امشب پنجشنبه هشت مهر پس از یک هفته غیبت روی آنتن می‌رود، پدرام کریمی میزبان حمید لولایی و مرجانه گلچین بازیگران سریال بوتیمار است و با علیرضا نجف‌زاده کارگردان این سریال نیز به صورت تصویری گفتگو می‌کند. سریالی که به تهیه کنندگی مهران مهام از بهار از شبکه سه سیما پخش شد.

در بخش نوستالژی یوسف مرادیان به برنامه می‌آید و از خاطرات سریال‌های مردان آنجلس و کارآگاه علوی می‌گوید؛ این ۲ مجموعه تولید دهه‌های ۷۰ و ۸۰ بودند که اولی به کارگردانی زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور به روایت قصه اصحاب کهف می‌پرداخت و دومی ساخته حسن هدایت بود و فضایی پلیسی تاریخی داشت.

 اجرای بخش پرونده هفته را لاله اسکندری برعهده دارد و در گفتگو با کریمی به سریال‌های دفاع مقدسی می‌پردازد.

 سریالیست، به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک پخش می شود.

عباس موزون مهمان برنامه «جاذبه» 

عباس موزون مجری برنامه زندگی پس از زندگی، امشب مهمان برنامه جاذبه است. وی مجری، تهیه‌کننده و کارگردان برنامه زندگی پس از زندگی است که ماه رمضان از شبکه چهار پخش می‌شد، موزون در این برنامه روبه‌روی انسان‌هایی قرار می‌گرفت که مرگ موقت را تجربه کرده و دوباره به زندگی برگشته بودند.

عباس موزون کارگردان، تهیه‌کننده، مستندساز، شاعر، نویسنده و مترجم کتب و مقالات، متخصص در انجام تحقیق و پژوهش‌های علمی است و در حال حاضر نیز تحقیق و نویسندگی کتابی را برعهده دارد که تجربه مرگ موقت، محوریت محتوایی آن و نام آن «مکان بی‌مکانی، زمان بی‌زمانی» است.

جاذبه، تولید مشترک شبکه افق و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است که هر شب ساعت ۲۱ از شبکه افق پخش می‌شود.

 بزرگداشت مولانا در رادیو نمایش

عصر امروز، برنامه زنده خوشه و خرمن، ویژه بزرگداشت شاعر شهیر پارسی ، جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.

ریحانه یزدان دوست، تهیه کننده برنامه رادیویی خوشه و خرمن، ضمن اعلام این مطلب افزود: نام برنامه خوشه و خرمن، از اشعار مولانا گرفته شده و قرار است در این ویژه برنامه رادیویی در چند بخش به این شاعر بزرگ ایرانی بپردازیم.

وی ادامه داد: تأثیر مولانا در ادبیات جهان ، موسیقی و اشعار مولانا، خوانش قسمتی از مثنوی معنوی، عرفان و مولانا و پرداختن به اپرای شمس و مولانا از جمله آیتم های این ویژه برنامه است.

ویژه برنامه زنده رادیویی خوشه و خرمن، به تهیه کنندگی ریحانه یزدان دوست،نویسندگی فاطمه حاتمی و گویندگی فاطمه نیرومند، کارشناسی سعید اسلام‌زاده و احمد خالصی، عصر امروز پنج شنبه هشتم مهر ماه، ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه رادیویی نمایش پخش می شود

«شمس ناپیدا» شنیدنی می‌شود

به‌مناسبت بزرگداشت عارف و شاعر پرآوازه پارسی‌گوی ایران زمین، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولوی گروه کتاب رادیو فرهنگ یک ویژه‌برنامه با عنوان شمس ناپیدا را از ساعت ۱۹ و ۳۰ تا ۲۲ پنجشنبه، هشتم مهرماه ۱۴۰۰ روی آنتن می‌برد.

در این ویژه‌برنامه، تنی چند از نویسندگان و پژوهشگران ادبیات عرفانی، موضوع کتابشناسی مولانا را از دو منظر آثار مولانا و آثار دیگران درباره مولانا بررسی می‌کنند. غلامرضا خاکی، اسماعیل آذر، علی دهباشی، عبدالمهدی مستکین، علی‌اکبر نیک‌نفس، علیرضا بدیع و … به ارائه دیدگاه و همچنین معرفی و نقد کتاب‌های منتشرشده می‌پردازند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.