stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 395871
  • 13 مهر 1400 - 0:15
5

بستری ۲۱۲ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

بستری ۲۱۲ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه
قلم | qalamna.ir :

 مدیرکل استاندارد گلستان گفت: هفت پروانه نشان حدمجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در این استان صادر شده است.

رضا دهشتی‌زاده روز دوشنبه افزود: مجوزهای مربوطه در ۶ ماه نخست سال جاری با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان براساس دستورالعمل کاربرد نشان حد مجازآلاینده‌ها در محصولات کشاورزی توسط این اداره کل صادر شده است.

وی اظهار داشت: صدور این پروانه‌ها به منظور کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد است که این مهم افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه دارد.

وی با اشاره به این که آلو، خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی، هلو و نخود محصولاتی بودند که برای آنها پروانه مربوطه صادر شده، خاطرنشان کرد: پس از درخواست تولیدکنندگان متقاضی برای دریافت پروانه یاد شده، کارشناسان کنترل کیفیت و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده به شکل دوره‌ای از مزارع و باغات بازدید و اقدام به نمونه‌برداری محصول می‌کنند و در صورت انطباق در آزمون‌های باقیمانده سموم، مایکوتوکسین، فلزات سنگین و نیترات، به محصول مربوطه پروانه مورد نظر ارائه می‌شود.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها باید اشاعه پیدا کند، زیرا این مهم موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.

دهشتی‌زاده یادآور شد: اشتیاق به مصرف محصولات کشاورزی سالم، به دلیل نگرانی‌های روز افزون از آلودگی‌های محصولات و محیط زیست، رو به افزایش است و محصولات تولیدی دارای حد مجاز آلاینده‌ها از بازار صادراتی خوبی نیز برخوردار شده است.

وی همچنین از بررسی ۲۰۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه خبر داد و بیان داشت: هر کالایی که از مرزهای مشترک استان با دیگر کشورها وارد یا از آن خارج می‌شود، چنانچه مشمول استاندارد اجباری باشد، جهت ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط و چنانچه مشمول استاندارد اجباری نباشد، جهت تعیین ماهیت و آنالیز آن، توسط گمرکات استان به استاندارد ارجاع می‌شود.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی جمع‌بندی شده گزارش مربوطه، ۱۴۱ اظهارنامه صادراتی از گمرک استان به استاندارد ارجاع گردید که از این تعداد، ۱۱۸ فقره، مربوط به کالاهای مشمول استاندارد اجباری و مابقی کالاهای غیر مشمول استاندارد اجباری بود که به منظور سنجش انطباق کالا و تعیین ماهیت آن مورد بررسی قرار گرفت و همه ۱۱۸ مورد گواهی انطباق دریافت کردند.

مدیرکل استاندارد گلستان برنامه محول شده به استان از سوی سازمان مرکزی را بررسی ۱۰۰ اظهارنامه صادراتی اعلام کرد و گقت: صدور ۱۱۸ فقره گواهی، تحقق ۱۴۱ درصدی را به همراه داشت.

دهشتی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین در همین مدت ۶۴ اظهارنامه وارداتی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، ۴۵ فقره مشمول استاندارد اجباری و ۱۹ مورد غیرمشمول بوده و همه آنها منطبق بوده و گواهی لازم را دریافت کردند.

وی یادآور شد: برنامه تکلیفی سازمان ملی استاندارد در این بخش، ۲۰ اظهارنامه بود که عملکرد این بخش تحقق ۳۲۰ درصدی را به همراه داشت.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان از کاهش ۳۸ بیمار کرونایی نسبت به روز گذشته در این استان خبر داد و گفت که هم اکنون شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی این استان شمالی ۲۱۲ نفر است.

عبدالرضا فاضل افزود: ۴۶ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۹ نفر دیگر برای ادامه حیات از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

وی از مردم استان خواست همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، شستن دست‌ها، حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از سفر را جدی بگیرند.

فاضل اضافه کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی شیوع کرونا در گلستان، علی‌آبادکتول در وضعیت نارنجی و رامیان، گمیشان و بندرترکمن در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت که ماموران پلیس امنیت عمومی بندرترکمن موفق شدند با اشراف اطلاعاتی محل دپوی ذرت قاچاق را در این شهرستان شناسایی کنند.

سرتیپ دوم محمدسعید فاضل‌دادگر افزود: ماموران در بازدید از انبار مورد نظر هزار تن ذرت قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال کشف کردند و یک متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.

**

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان از آغاز آموزش حضوری در مدارس زیر ۳۰۰ نفر جمعیت دانش آموزی از هفته اول آبان ماه خبر داد.

محمد پیری با یادآوری اینکه در گام نخست بازگشایی مدارس از سوم مهر امسال کلاس‌های زیر ۱۵ نفر مدارس روستایی و عشایری به همراه دروس عملی و کارگاهی هنرستان‌ها بازگشایی شدند، گفت: کلاس‌های روستایی و عشایری که تا ۳۰ نفر دانش آموز دارند نیز از هفته سوم این ماه به مجموعه این بازگشایی اضافه خواهد شد. 

وی افزود: از نیمه اول آبان مدارس زیر ۳۰۰ دانش آموز و در مجموع همه مدارس گلستان از نیمه دوم آبان به صورت حضوری و نیمه حضوری بازگشایی خواهند شد.

**

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت که سرپرستان خانوار تا پایان ماه جاری مهلت دارند مشخصات ملک خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت و یا در صورت نیاز ویرایش کنند.

حسین محبوبی افزود: اگر اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نشود کد یکتا به سرپرستان خانوار تعلق نمی‌گیرد و امکان دریافت خدمات بانکی و سایر خدمات را نخواهند داشت.

وی اظهارداشت: براساس قانون تمام معاملات مسکن باید در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت شود و کد رهگیری دریافت کنند.

**

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در نشست توجیهی قوانین و مقررات صید و صیادی گفت که بر اساس تصمیم کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در استان از ۱۵ مهر آغاز شده و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

محسن یحیایی افزود: امسال ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره در سه منطقه بندرترکمن، میانکاله و گمیشان ماهیان استخوانی مانند سفید، کفال، کپور صید خواهند کرد.

وی اظهارداشت: رعایت اندازه استاندارد تور پره، صید و صیادی، همکاری نکردن با صیادان غیر مجاز و رهاسازی ماهیان ممنوع الصید از جمله مسائلی است که صیادان گلستان باید در زمان صید مورد توجه و عمل قرار دهند.

یحیایی یادآور شد: در فصل صید ۱۴۰۰ ـ ۹۹ در مجموع ۴۲۶ تن ماهی استخوانی از آب‌های حوزه سرزمینی گلستان صید شد که ۱۸ درصد بیش از سال قبل آن بود ضمن اینکه از مجموع ماهیان صید شده، ۳۳ تن ماهی سفید، ۲۸۷ تن کفال، ۹۴ تن کپور و ۱۲.۵ تن از سایر گونه‌ها بود.

**

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت که طرح هادی حدود ۴۰۰ روستا در استان نیاز به بازنگری دارد که از منابع ملی و استانی اعتبار مورد نیاز برای بازنگری ۱۰۰ روستا تامین شده است.

سیدمحمد حسینی افزود: تهیه و اجرای طرح هادی در گلستان ۱۰۰ درصد به اعتبارات دولتی وابسته است و بنیاد مسکن آمادگی دارد ظرف مدت کمتر از سه سال بازنگری طرح‌های هادی تمامی روستاهایی استان را به شرط تامین اعتبار انجام دهد.

وی اظهارداشت: هماهنگی لازم با شهرستان‌ها برای تشکیل پرونده درخواست الحاق به بافت روستا در تمامی روستاهای گلستان انجام شده است.

حسینی با اشاره به پذیرش تقاضای الحاق به بافت روستاهای گلستان، اضافه کرد: مالک زمین متصل به روستا باید درخواست خود را به ادارات بنیاد مسکن شهرستان‌ها ارائه کند تا پس از بررسی کارشناسان تصویب شود.

**

مسوول کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان گفت: با همکاری کارگروه زیرساخت و عمران این قرارگاه و شرکت آب و فاضلاب استان ۱۹ روستا دارای آب شرب پایدار شدند.

محمد زنگانه افزود: برنامه ریزی شده که امسال مشکل آب شرب ۳۵ روستای دیگر در گلستان رفع شود.

**

سیده هما عقیلی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت که محتوای آموزشی تولید شده توسط نوشین شیخی آموزگار این استان در جشنواره تولید محتواهای چندرسانه‌ای معلمان ابتدایی جزو سه اثر برگزیده کشوری انتخاب شد.

**

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، سکینه ذاکری ورزشکار دوومیدانی جانبازان و معلولین این استان به اردوی تیم ملی دعوت شد. 

دومین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی جوانان و نوجوانان ایران، اعزامی به مسابقات پاراآسیایی بحرین ۲۰۲۱، از ۱۶ تا ۲۳ مهر در تهران کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود.

**

فرمانده انتظامی آزادشهر گفت که ماموران ایست و بازرسی تیل آباد حین کنترل محور ورودی گلستان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

سرهنگ سید داوود حسینی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۵ تن شیر فاقد مجوز قانونی کشف کردند و یک متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.

**

رییس شورای حل اختلاف گلستان اظهار داشت که امسال بیش از ۹۰۰ پرونده در ۲ شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان‌های گرگان و گنبدکاووس رسیدگی شد.

احمد جعفری افزود: بیش از ۸۱ درصد این پرونده‌ها با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف زندان و گذشت ۸۰ میلیارد ریالی شاکیان مصالحه شد و ۱۸۵ جوان به جای زندان به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی ادامه داد: مهریه، ورشکستگی مالی غیر از کلاهبرداری و دیه ناشی از تصادف از جمله جرائم غیرعمدی است که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می‌شوند.

**
اداره شیلات کلاله – گالیکش در مراسمی با حضور مسوولان محلی و مدیرکل شیلات گلستان افتتاح و حسینعلی ملاشاهی به عنوان رییس این اداره معرفی شد.

فرماندار کلاله در حاشیه این مراسم گفت که اداره شیلات با توجه به وسعت جغرافیایی، ظرفیت بالا و بالقوه شهرستان و با هدف استفاده بهینه از منابع منطقه راه اندازی شد.

محمد ابراهیمی تودرواری با اشاره به تولید حدود هزار و ۲۱۲ تن ماهی سال گذشته در این کلاله، افزود: با مدیریت اداره شیلات کلاله – کالیگش می‌توان استفاده بهتری از ظرفیت چاه‌های مجاز، آب‌بندان‌ها و مزارع پرورش ماهی در روستاهای منطقه کرد.

**

فرماندار مراوه‌تپه از آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی روستای قازانقایه بخش مرزی این شهرستان مرزی با مشارکت نیکوکاران خبر داد و گفت: این زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال تا دهه فجر امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

امانگلدی ضمیر افزود: عملیات احداث راه دسترسی ۲ روستای مرزی پالچقلی زمانی و آقلر مراوه‌تپه به طول ۱۶ کیلومتر با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان و بنیاد علوی نیز اخیرا شروع شده که پیش بینی می‌شود تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد. 

وی اظهارداشت: بنیاد علوی در عمل خیرخواهانه و برای رفع محرومیت شهرستان یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری باپیکور به ارزش ۷۵ میلیارد ریال را به منظور راهسازی و عملیات خاکبرداری به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه اهدا کرد.

استان شمالی گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان با گستره تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر مربع سکونت دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.